Mantra dne: když hodně vyděláváš, zaplatíš třikrát více

70 komentářů

JV
21. února • 19:40

Ti naši politici jsou už fakt padlí na hlavu. To bude půlka národa vydělávat na pokuty. Nic jinýho než šašci. Sami jezdí pod majákem tak jim je to jedno.

mirek
20. února • 20:42

Pokuty tak jako většina problémů v Absurdistánu jsou postavené na hlavu proto,že jedna částka může být pro někoho likvidační a druhý se nad ní ušklíbne.Už samotný zákon,který určuje za co má policie pokuty vybíratje postaven tak,aby bylo možno vybírat pokuty podle četnosti,nikoli podle nebezpečnosti.Příklad: 5idič který se nepřipoutá nikoho neohrožuje jen sám sebe a to jen v případě havárie je tvrdě trestán,zatímco řidič který nesvítí v mlze ,leckdy i v noci ohrožuje řidiče za sebou a na něj není metla.Řidiči jezdící s neseřízenými světly oslňující všechny protijedoucí je zcela netrestatelný.Není na něj sazebník.Nyní chystáme další specialitu,při níž řidič s letními pneumatikami do kterého narazí jiný se zimními bude postižen víc než ten kdo nehodu způsobí. Ze všech názorů na vybírání pokut je asi nejpřijatelnějčí stanovení pokuty v procentech ročního příjmu.Na finančním úřadě už budou vědět.

Radek.
20. února • 22:52

Tvůj závěr je stejně naivní a zjednodušující, jako v případě Napoleonka Bárty. Procento příjmu by možná platilo na ředitele banky a nebo jiné zaměstnance - ale pro podnikatele a osoby využívající mimofinanční benefity (viz Maserati samotného Bárty) je samozřejmě k smíchu...

Mirek
21. února • 22:32

Radku,můj názor možná je zjednodušující,to že někdo má příjmy které nejsou evidovány je zase jiné porušení zákona ale ukládání pokut podle příjmů se mi jeví jako nejspravedlivější protože postihuje všechny stejným dílem.Nejsem vůbec příznivcem nějakých sazebníků,protože nikdy nepostihnou všechno.Kdysi existovala v řidičáku vložka,do které se vyznačovaly závažnější přestupky a za čtvrtý přestupek za poslední rok se odebíral řidičák.Byla to obdoba dnešního bodového systemu,bylo to jednoduché bez dalších úředníků.Šlo to samozřejmě zneužít i obejít ale to už byla věc policie ( tehdejší VB) Každý na to můžeme mít svůj názor,ale zkus ty,nebo někdo další najít jednoduchý neovlivnitelný,nezneužitelný zpúsob registrace přestupků tak,aby nebezpeční šílenci ze silnic zmizeli.

Skyline
21. února • 23:03

a) Pokuta dle prijmu je jen navyseni okradani, kdy politik sazi na podporu zavistivych hlupaku, tedy volicu levice.b) Vsechny stejnym zpusobem postihuje prece bodovy system, nebo to uz neni pravda? c) Cela diskuse je zbytecna, bodovy system uz davno vsechny piraty eliminoval a tedy navysovani pokut je zcestna debata o neexistujicim problemu.

Voodoo
19. února • 21:23

Na jednu stranu chápu, že člověka s vysokým příjmem pár tisíc za pokuty zrovna moc netrápí a nejspíš ho to ani neodradí od opakování přestupku. Nicméně na stranu druhou, tenhle problém si myslím, že už do určitý míry řeší, nebo by alespoň měl řešit, bodový systém.

nenno
18. února • 22:20

B-] tuhle píčovinu stejne nikdo neodhlasuje.

jogurt
19. února • 20:26

Ale jo, rudá garda (VV+KSČSSD) to zvládne.

Kukačka
18. února • 20:50

Čím vyšší pokuty, tím vyšší úplatky.

Medvěd-009
18. února • 19:15

Říká se, že čas jsou peníze. A každý dobře ví, jako cenu má ten jeho.
Tak bych pokutoval odstavením i s autem na hodinu, dvě, tři... (jasně, vyžaduje to jistá biologicko-technická řešení, ale ta existují) a větší přestupky navrch ještě sebráním řidičáku na týden, měsíc, rok. Plus příslušné sankce za chycení bez něj při výkonu tohto trestu. Řidiče veřejné dopravy lze řešit extra, koneckonců jsou vybíraní, víc hlídaní a průšvihů dělají relativně málo.
Peníze z pokut by možná někde někomu chyběly, ale účinkovalo by to, myslím, docela dobře a hlavně nezávisle na faktických příjmech a majetku. Představte si třeba nějaký "levnější" přestupek: "Tak si tady na hodinu zaparkujte a zůstaňte sedět v autě. Jo, Vám hrozí nějaký průšvih? Uletí letadlo? Někde Vám uteče miliónový kšeft? Jo, miliardový kšeft? Hm, na to jste měl myslet dřív..."

trent
18. února • 20:39

Tenhle nápad se mi velice líbí, ale to přesně narzí na to, že není snaha o převýchovu řidičů, ale o vybrání více peněz. Při tom by stačilo, kdyby dopravní policie působila více v terénu, než v televizi.

JV
21. února • 19:46

To by nám ta korupce kvetla jedna báseň, a co profíci, kteří za to nemohou co dispečeři naslibujou a oni to pak musí dohánět. A přitom je strejdové kloboučníci zdržujou.

Adamantium
18. února • 16:13

Podle příjmu?
Takže pokud budu mít firmu (s jedním zaměstnancem - mnou), budu mít průměrný příjem (protože ostatní peníze budou ležet ve firmě) a budu jezdit firemním Poršákem (nekoupím si ho pro sebe, ale na firmu), tak budu v pohodě? :-D

Radek.
19. února • 5:05

Tak jak píšeš. A když budeš dobrej a firmu napojenou na státní zakázky ve vhodném okamžiku pumpneš do mínusu, zbude ti i na firemní Maserati, předvolební kampaň i na opulentní svatbu s tvou "asistentkou", za "věrné služby" jmenovanou do role místopředsedkyně parlamentu...

Kamil
18. února • 14:36

"Existuje totiž možnost, že se za shodný prohřešek bude měřit různým metrem, neboť ministr dopravy Pavel Bárta chce v tomto směru pozměnit zákon."Ministr dopravy se jmenuje Vít Bárta, nikoliv Pavel. Noví redaktoři se zatím projevují jako banda analfabetů, viz třeba včerejší bleskovka o nové generaci BMW 1, ve které Matějka uvedl, že řada 1 nebude mít ostré provedení M, stejně jako současná generace (BMW 1 M jde přitom zanedlouho do prodejů)...A k nápadu odvozovat výši pokutu od výše příjmů řidiče - samozřejmě je to populistický nesmysl. K čemu byl zaveden bodový systém? No kvůli tomu, že trestné body jsou pro všechny stejné - bohatému je možná jedno, že zaplatí tři pokuty po pár tisících Kč, ale body dostává stejně jako chuďas, a stejně jako chuďas pro něj platí hranice 12 trestných bodů, resp. systém "2x a dost" či "1x a dost". Povídačky o tom, že boháč tedy může páchat přestupky jak na běžícím páse a pokuta pro něj nic neznamená, jsou tedy zcela liché. Po pár přestupcích skončí vybodovaný bez papírů. Pokud si to samozřejmě nezajistí jinou cestou (úplateček nebo konexe) - s tím však pokuta dle výše příjmu nenadělá nic.Kamil

Dusan
18. února • 14:35

Proste nic se nezmenilo, vsechno uz tu bylo. Neschopny politik, kteremu se vlastni neschopnosti hrouti zeme (nebo alespon resort) pod rukama si holt najde nejakou obet, vyrobi se kauza a zameri se nenavist verejnosti spravnym smerem, aby se odvedla pozornost. U nas ted takhle funguji "pirati"silnic, sice neexistuji zadne statistiky, ktere by dokladaly, ze situace na nasich silnicich je horsi nez ve srovnatelnych zemich, ale s tim neni potreba obcana seznamovat. Jen hezky hrr na ne, at se nikdo nepta na vsechny prusery ministra Barty, kterych stihl za svuj kratky pobyt na postu nasekat peknou radku.

Karel
18. února • 16:16

Ale no tak, statistiky nehod/úmrtí na českých silnicích ve srovnání se světem (Evropou) najde každý poměrně rychle. Mimochodem - minulý rok jsme byli na šestém nejhorším místě v Evropě, před námi jen Řecko, Polsko, Maďarsko, Slovinsko a docela překvapivě Belgie. Dokonce i šílení Italové a Portugalci jsou tom líp (a Slováci taky).

trent
18. února • 20:35

Na druhou stranu se nikdo neobtěžoval více zmiňovat o tom, že počet těch objetí klesl. To přeci byla snaha při zavádění bodového systému. Ale dnes se to nehodí o tom mluvit, tak to raději zamluvíme nějakou kauzou piráta(nesnáším tohle označení) silnic a nutností utáhnout šrouby.

Aquos
18. února • 19:23

Jasně, a bez znalosti příčin stavu to vyřeší zvýšení pokut:-DAby to nebylo jako s CO2 - tak dlouho se proti CO2 bojovalo a zaváděly se restrikce, až se zjistilo, že za klimatickými změnami je slunce;-)

muzafer
18. února • 14:19

"neboť ministr dopravy Pavel Bárta chce v tomto směru pozměnit zákon"Cekal bych, ze na motoristickem serveru budou redaktori lepe obeznameni s jmenem toho trotla...

Saj
18. února • 14:41

Nechápu, proč jedinýmu schopnýmu politikovi co tam teď je říkáš trotl...ubohé

Radek.
19. února • 4:56

Dobrá, uznejme že ten trottel by seděl spíš na stářím a degenerací stiženého Kalouskova poskoka Schwarzenberga.
Jestli je nějaká diagnóza vhodná na všeho schopného Bártu, pak je to "Napoleonský komplex"...

trent
18. února • 20:32

Trotl to je. Navíc... proč se ministr dopravy neustále montuje do záležitostí, které spadají pod ministerstvo vnitra? Asi jsem jediný, komu to připadá divné.

trent
18. února • 20:32

Trotl to je. Navíc... proč se ministr dopravy neustále montuje do záležitostí, které spadají pod ministerstvo vnitra? Asi jsem jediný, komu to připadá divné.

Tom
18. února • 19:08

Ano, většina našich politků se ovšem dělí jen na dvě kategorie - neschopné a všehoschopné. Bárta spadá do té druhé, podstatně nebezpečnější.

18. února • 14:00

nemám s tím problém, ale když takový metr, tak ve všech sférách. Budu bohatej a zaplatím větší pokutu? Fajn. Budu bohatej a budu potřebovat transplantaci ledvin? Ok, jsem pro systém cennější, takže jdu v pořadníku dopředu.

stock
18. února • 14:05

Myslím, že jsi to absolutně nepochopil. Transplantace ledvin opravdu nijak nesouvisí s dodržováním dopravních předpisů.

tata7474
18. února • 14:15

A co s tym suvisi? Absolutne nic, pretoze cely ten napad je vazne kravina. Kazdy tvrdi, ze pre Bohom a zakonom mame byt rovni. Iba bohapusto zneuzili fakt, ze drviva vacsina volicov je v prvej "kategorii" a su neuveritelne zavistlivy. Ano, priemerne neinteligentny "vovcan" velmi rad schvali trestanie uspesnejsich, nech su uspesni akymkolvek sposobom.
Aby sa predislo zbytocnym pindam, moj prijem je tesne pod priemernym prijmov v state ...

Karel
18. února • 16:11

Ano, před zákonem si máme být rovni. Jde o to, jestli to má být rovnost v částkách počítaných v korunách, nebo počítaných v procentech. U daní je třeba rovnost počítaná procenty (se spoustou výjimek) a nikomu to nepřijde divné. Proč by to u pokut nemohlo být obdobné?

Radek.
19. února • 4:49

Třeba proto, že daň se u nás počítá (procenty se spoustou výjimek) z přiznaného PŘÍJMU a nic nevypovídá o majetku pokutovaného - kapiš?
Jestli ne, podívej se na účetní "chuďasy" typu Fischera, Bárty a dalších...

stock
18. února • 14:35

Ještě dodám, že já pracuji v Anglii kde otázka příjmu je stejná nevkusná otázka intimního soužití se svou manželkou. Tvůj ani příjem nikoho jiného mě absolutně nezajímá.
To je asi problém všech Čechů: jedni se starají o to, proč někdo má peníze a oni ne a druzí naopak ty své vydělané peníze musí za každou cenu prezentovat vším možným, autem počínaje, chováním konče. Až si v ČEZku přestanou lidi pořád na něco hrád, pak snad dojde i na slušnost a ohleduplnost jeden k druhému bez rozdílu výše majetku.

stock
18. února • 14:19

Jak jsem napsal výše, opakuji to: když to funguje jinde, proč by to nefungovalo u nás? Těžko asi budete Rakouskému nebo Německému policistovy vysvětlovat, že jste chudák když vás zastaví v drahém voze při závažném dopravním přestupku.

EL
18. února • 19:50

A jak jste přišel na to, že v Německu je výše pokuty odvozena od ceny auta/výše příjmu?

Jirka
18. února • 13:46

Trochu zákonodárcům a policii uniká smysl. Nejde přece o to, abychom řidiče potrestali, ale o to, aby na silnicích bylo bezpečněji. Návrhy pana ministra jsou o plnění děravé státní kasy, nikoli o bezpečnosti. Této bezpečnosti se nedocílí jen pokutami. Buď mám řidiče, který je nebezpečný a nepoučitelný - toho musím z provozu odstranit. A nepotřebuji k tomu pokuty, stačí odebrat řidičské oprávnění. Anebo mám řidiče, který občas zaškobrtne, ale nebezpečným být nechce. Takového často stačí poučit, domluvit. Ani zde není vyloženě nutná pokuta. Pokud bych se bavil o pokutách, tak za opakování stejného přestupku. V dnešní době informačních technologií není problém, aby policista na místě zjistil, že dotyčný řidič byl za poslední měsíc pokutovaný za rychlost 3krát. Prosím, u takového můžeme přitvrzovat trest. Ale když chytím řidiče, který si na neznámém místě nevšiml značky a před tím jezdil 5 let bez přestupku, tam je naprosto zbytečné trestat pokutou. Co Vy na to, pane ministře? O co Vám jde???

Zelí
18. února • 21:57

Tak tos špatně pochopil smysl státu. Jde o to získat peníze a co nejvíce peněz a hlavně od toho kdo je má. Nemá smysl napařit pokutu cigánovi, který stejně nic nezaplatí. Je potřeba zjistit, jestli dotyčná osoba nemůže náhodou zaplatit ne stovku za přestupek, ale sto tisíc a řádně ho zmáčknout. Nepřipomíná to náhodou něco.... Ano je to typická trestná činnost tzv. vydírání.

Saj
18. února • 14:08

Už vidím, jak je takový systém v praxi použitelný.
Pokuty mají všude velmi dobrý výchovný charakter a nápad ministra je opravdu skvělý. Na druhou stranu to není jeho nápad, jen ho převzal z vyspělejších zemí.
Na druhou stranu by i dnešní výše pokut byla celkem dostatečně za předpokladu, že budou policajti trochu vidět a budou trochu pracovat.

trent
18. února • 20:27

Mě jako skvělý nepřipadá. Dopravní policie na silnicích není téměř vidět. Nemohu zapomenout na loňské Velikonoce, kdy všude strašili s policejní akcí a kde nic, tu nic. Takže to bude mít jen ten efekt, že při tom nic nedělání na poli prevence, nevyberou za den 20 000, ale 100 000, za stejné šoupání nohama. Opravdu geniální.

ABC
18. února • 22:14

Třeba pak budou mít konečně na benzín a budou víc vidět. :-P

jogurt
18. února • 23:02

Nebudou. Státní rozpočet je jen jiná forma splachovacího záchodu a pohltí jakékoli peníze aniž by je dokázal smysluplně použít.

josephko
18. února • 13:46

Zdá sa mi oveľa jednoduchšie a aj spravodlivejšie dávať pokuty podľa ceny auta (samozrejme zostatkove, respektíve časovej), v ktorom bola prekročená rýchlosť. Je veľa majiteľov firiem "chudákov", ktorí majú minimálný príjem a firmu v strate. Nič však nesvedčí o majetkových pomeroch viac ako auto, ktoré človek vlastní. Nikto si z priemerného platu nedovolí kúpiť nový S-kový mercedes. A keď už niekto peniaze má (a je jedno, či sú to čierne, šedé alebo legálne), tak sa nebude voziť v Opli Corsa alebo Hyundai i10.
Samozrejme pozor by si museli dať vodiči služobných vozidiel - a keď by ich šéfovia tlačili k prekračovaniu rýchlosti, tak by im potom mali aj prispievať na pokuty.

Karel
18. února • 16:08

Řekl bych, že o služební auta by tu šlo především - chudák řidič autobusu MHD by měl platit pokutu vyšší, než majitel Veyronu, poskok vezoucí šéfovo auto do myčky by do konce života splácel pálku třeba za špatné zaparkování. BTW: "Nič však nesvedčí o majetkových pomeroch viac ako auto, ktoré človek vlastní. " To je možná pravda, ale pokud nebudu úplný magor, tak auto bude vlastnit právě firma, rozhodně ne já.

jogurt
18. února • 23:00

Autobus má 14 tun a podstatně větší destrukční sílu než osobák. Navíc veze a tedy ohrožuje víc lidí. Pokutovat řidiče osobáku s jakýmkoli příjmem vyččí sazbou než autobusáka s platem 16 tisíc je zhovadilost.

fahrer
18. února • 23:48

To bych s tebou asi lehce nesouhlasil, protože co říkáš platí pouze při shodné rychlosti. Bus jedoucí 40km/hod nemá rozhodně větší destrukční sílu než osobák jedoucí 150km/hod.

Radek.
19. února • 4:42

Ty i ten blb Huml byste si měli zopakovat, že nezabíjí rychlost ale náraz. Bus a nebo klobouk pendlující 40-kou kolem středové čáry na silnici 1. třídy jen proto že "přece nespěchá" vyvolá mnohem víc průserových situací, než někdo kdo spěchá a plynule mě předjede tou tvojí 150-kou (protože na to má výhled i auto a já se ho nesnažím "školit" bráněním v předjetí). Od doby, kdy jsem se takhle před 4 rokama jen "díky bezohledné jízdě a porušení snad všech platných předpisů" dostal k rodící manželce o čtvrt hodiny dřív než zajebaná sanitka s felčarama, odmítám na silnici kohokoliv kádrovat a prudit jen za to že (z mě neznámého důvodu) spěchá...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
19. února • 22:14

Tak to byla asi nekde chyba, ne? Sanitka ma dojezdnost do 20ti minut a tys na ni najel 15 min tim, zes letel po dalnici... Hmm pekna pohadka:-)
No kdyz vemu, kolik lidi me predjizdi ve 140km/h(130 gps) tak nechapu jak to, ze se u nas rodi cim dal mene deti ;-)

Radek.
19. února • 23:51

20 minut dojezd? Nenech se vysmát - tuhle štvali 40 kiláků kotěhůrkama z druhýho konce okresu, protože v nemocnici 500 metrů od baráku byli zrovinka všichni zaneprázdnění rozvážením důchodců s hemeroidama. Dálnice poblíž kvůli pár zahrádkářským zmrdům z Bystrce doteď žádná nevede, přestože ji nahrubo postavili už za Hitlera...

RedBaron
18. února • 13:35

Doufám, že jednoho dne se nedočkáme, že boháč půjde za vraždu sedět a bezdomovec si to odbyde pokutou padesát korun...

stock
18. února • 14:16

Pokud se "bohatí" řidiči naučí v Česku jezdit tak, jak jezdí po překročení státních hranic (Německo, Rakousko, Francie, a jiné okolní státy.), tak to splní svůj účel. Když to funguje tam, tak na tom asi něco bude. Tam když vás policie zastaví za závažné porušení předpisů, tak je nezajímá jestli je vaše firma v plusu nebo papírově dřete držkou v zemi a platíte na dřevo kolik si řeknou. Protože nikdo se nepoučí jednodušeji, než když se mu sáhne hluboko do kapsy. Bohužel, každý má tu svou kapsu jinak hlubokou. Tak dobrečet, utřít nudli u nosu a tradá za volant :-)

JV
21. února • 19:51

Ale tam si nikdo s policajtam nedovolí diskutovat natož ho uplácet. Když u nás to jde tak proč by to nedělali, až by šli na 48cítku do vazby tak by si to rozmysleli, ale to by policajti museli brát jiný peníze, aby nebrali úplatky. A to jim naši šašci na ty platy ještě šahaj. Tak ať se pak nedivý, že tu korupce kvete.

fahrer
18. února • 21:22

To je snad pravda. Na druhou stranu jsou přestupky jichž je většina, myslím tím např.překročení rychlosti do 20km/hod, světla, pásy apod., trestána daleko nižšími pokutami než u nás. A to je jeden z důvodů proč policie nemá autoritu a skoro každý na ní kašle.

jogurt
18. února • 22:57

máš pravdu, až na jeden detail. na policii u nás nikdo nekašle. Nemusí. Policie neexistuje. Kromě hloupých monstrakcí (jako např. v úterý Praha a okolí) je v ilegalitě.

Saj
18. února • 14:03

Dobře sis pojmenoval svůj příspěvek

fahrer
18. února • 13:19

Není potřeba řidiče rozdělovat do několika tříd, ale stačí zvolit určité % z příjmu. A ačkoliv lid jásá, jak bude s bohatšími zatočeno, neuvědomuje si, že bič padně hlavně na ně. Jinak mám pocit, že stejnými slovy jako Bárta obhajoval bodový systém i Šimonovský. Kdy tvrdil, že ztráta bodů bude mrzet každého stejně. I když nastavil systém bodů a pokut poněkud drakonitštěji než v rozvinutějších zemích, tak se zřejmě dostatečně neosvědčil a příjmy státu bude potřeba zajistit jinak.

trent
18. února • 20:19

Souhlasím, s bohatšími zatočeno nebude. Naopak to odnesou řidiči spadající do nejnižší kategorie, protože si troufnu říci, že těch bude naprostá většina.
Jinak je to jen další způsob, jak z řidičů dostat další peníze. Není to zaměřeno na převýchovu, nebo jako strašák.
A ta realizace by mě taky zajímala. Bude se snad kromě povinných dokladů, zelené karty, formulářů pro pojišťovnu vozit i potvrzení o zdanitelných příjmech a majetkové přiznání? Dopravní policie by si do tranďáku mohli vzít kolegy z finančních úřadů a ti by rovnou prošetřili, jestli pachatel má své majetkové poměry v pořádku. Takže by mohl dostat rovnou dvě pokuty.

jogurt
18. února • 22:54

pan ministr Bárta ve své snaze získat dosavadní voliče komunistů zapomíná například na to, že pokuty v Rakousku jsou až na výjimky výrazně menší než u nás a přesto tam 99% řidičů jezdí ukázněně a hlavně ohleduplně, což je v CZ pojem neznámý a žádná pokuta ho nevyřeší.

fahrer
18. února • 23:53

Souhlas. Myslím, že to není jenom povahou, ale i neodvratitelností postihu. U nás, když tě náhodou chytí a nevykličkuješ, tak tě sejmou. U nich ti sice nedaj, tak velkou pokutu, ale s velkou pravděpodobností tě vždycky chytěj. A to je taky otrava platit málo, ale často.

rohYpnol
18. února • 12:48

Princip a myšlenka podle mě víc než správná. V článku zcela mylně (a myslím že záměrně) uvedeno, že každému bude měřeno jiným metrem. Metr bude naopak tootžný - stejný postih v procentech vzhledem k platu/mzdě dle přestupku. Realizace vede k vytvoření nějakých tříd, ale jinak to nejde.
Realita je však zcela jiná kapitola. Není problém být účetně chudý a přitom si žít na vysoké noze. K čemu to tedy povede?
Luxusní vozy psané na firmy stejně tak jako dům byt nebo chata :-D. Výsledek nula nula nic. Tohle jen zavání byrokracií. Už vidím, jak se bude zjišťovat výše příjmu. To zas bude potřeba úředních šimlů :-/
Mimochodem dneska jsem byl pokutován. Naprosto bizardní místo. Značení vyloženě podle mě udělané na chytání řidičů, sbírali nás tam jak hrušky 3-[ Rada od policistky - více sledovat značky :-D no já raději zůstanu u sledování chodců u přechodů, tramvají apod. Nevidím jediný důvod, proč by se na daném místě nedalo odbočit vlevo (mimo značky, která tam možná někde mezi reklamama byla).

jogurt
18. února • 22:50

Podle stejného klíče by tedy v trestním řízení např. v případě nehody měl řidič s větším příjmem dostat 3x delší trest???? A jak se tahle hovadina bude řešit u zahraničních řidičů? Němec 10xtolik, švýcar 15x, bělorus třetinu, vietnamec pětinu, somálec nic a ještě mu dvacku přidáme?

rohYpnol
19. února • 0:17

Daň je globálně a obecně vzato spravedlivá. A je dána procenty. Trest aby byl spravedlivý (a účinný), pak by měl (utopie) být dán též procenty. Jinak to je vždy nesmysl.
Taky se tu neplatí daň z příjmu stejná a pro všechny.
Jinak to vždy bude:
1) vysoké pokuty - dotknou se bohatých, pro chudé budou likvidační
2) nízké pokuty - adekvátní pro chudé, pro bohaté výsměch
3) kompromis - pro chudé na hranici likvidace a pro bohaté stále výsměch
Pokuta je trest za přestupek, ne za trestný čin! Trestní odpovědnost by měla být stejná, odpovědnost za přestupky stejná, stanovená procenty.
Utopií je systém výpočtu, o tom jsem psal výš.

Skyline
19. února • 9:10

Prave kvuli procentum je dan naopak vysoce nespravedliva. Clovek s vyssim prijmem plati za stejne veci vice - je to stejne, jako kdybych platil za jogurt padesatku, protoze vydelavam vic, nez soused, ktery by jej mel za 10 kc. Co je na tom spravedliveho?Je to jen zpusob, jak okrast co nejvic lidi o co nejvic penez. Realne je to zpusob, jak konkretne okrast pouze zamestnance, podnikatele se zaridi tak, jak uz napsali jini (zcela logicky - nechat se stale vice okradat proste neni nic, po cem by schopny clovek touzil, to jen socansky volic se rad necha okrast za prislib, ze bohaty soused bude okraden jeste vic).

rohYpnol
19. února • 14:34

Co je na dani nespravedlivé???
To je DPH podle tebe nespravedlivé?
No tak to je úžasný názor :-O Abych se začal bát. Daně jsou podle tebe k orádání nás chudáků občanů a hlavně podnikatelů?
A z čeho podle tebe má stát žít?
Takže tvoje představa bude fixní ceník pokut, fixní sazba DPH. Prostě DPH na elektroniku 10 000,- ať je to mikrovlnka nebo domácí kino BOSE???
DPH pro auta 100 000,- ať to je Fabia nebo S-classe?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
21. února • 10:09

Jiste, ze dane jsou okradani, co jineho? Samozrejme se to tyka jen lidi, kteri dane plati, nikoliv tech, kteri jsou z nich placeni (tedy statni zamestnanci, ti zadne dane neplati). Michat dohromady dan z prijmu a DPH muze fakt jen nekdo na rohypnolu:-D

Rodrigo
19. února • 16:05

On netvrdí, že nespravedlivá je daň, ale princip, když na základě svých příjmů zaplatíš za stejnou věc rozdílné částky. A je jedno, jestli se jedná o jogurt nebo o pokutu.

rohYpnol
19. února • 18:55

Ale jistě - na to se právě ptám. OK - procentuální vyjárření je nespravedlivé. Tak jak to tedy vyřešíme? Fixním sazebníkem, jak jsem psal?

Brouk
18. února • 20:33

Kde to bylo?

rohYpnol
19. února • 0:09

Veveří x Pekárenská (Brno).
Nepopírám, byla to moje chyba. Ale nevidím jediný důvod, rpoč v té křižovatce nelze odbočit vlevo. Každopádně policejní sbor byl milý a vstřícný tak jsem ani neremcal. Koneckonců je to jejich povinnost. Jen by bylo fajn, kdyby od svých nadřízených dostali za úkol bohulibější činnost.

Dostávám pokuty
18. února • 12:35

Tak záleží, jak se na pokutu díváme, pokud by měla mít "výchovný" charakter, tak je jasné, že boháč zapalující si doutníky 5 000 covkou se nad pokutou 2 000 Kč jen ušklíbne. Pokud má pokuta nějaký jiný charakter ( příjem státu, vykázání činnosti police , atd. ) tak je to sporné :-)

Radek.
19. února • 4:15

Problém je, že pracháč co si v knedlíkově zapaluje doutníky pětilitrama nejspíš žije z firmy, která je dlouhodobě účetně ve ztrátě, dluží na koho se podívá - a proto kromě minimálního kapesného "pana majitele" vyplácí formou "zaměstnaneckých benefitů" (nové "firemní" auto, opulentní zámeček vedený jako sídlo firmy, dovolené jako obchodní/studijní cesty s plně hrazenými dietami pro komplet rodinný doprovod...).
Vždyť zrovna Mr. ABL by o tom mohl vyprávět...

jogurt
18. února • 22:48

Není to sporné, je to hloupé a hlavně populistické. Ministr sděluje: trest není úměrný tomu, jak jsi nebezpečný ale kolik přiznáš výdělku. Už mi od pana ministra a jeho týmu chybí jen srp, kladivo a pozdrav Čest práci!

fahrer
18. února • 23:54

Mně chybí, kdy se zase Kačenka svlíkne.:-)

Doporučujeme

Články odjinud