Mantra dne: když hodně vyděláváš, zaplatíš třikrát více

Bude se v případě stejného dopravního přestupku zkoumat výše vašeho příjmu a podle toho se pak určí výše pokuty? Není to vyloučené. Existuje totiž možnost, že se za shodný prohřešek bude měřit různým metrem, neboť ministr dopravy Vít Bárta chce v tomto směru pozměnit zákon. Pokud by se jeho představa uskutečnila, mohli by nejbohatší řidiči za nejzávažnější provinění zaplatit i 150 tisíc korun, což by bylo podle zveřejněných čísel trojnásobně víc než lidé s běžným příjmem.

Jestli bude legislativa probíhat bez zpoždění, mohl by parlament zkraje léta novelu odhlasovat a nový sazebník by začal platit od 1. ledna 2012. Bártův resort navrhuje rozdělit motoristy podle hrubé mzdy do tří příjmových skupin.

V první mají být řidiči do výše platu 60 tisíc korun. Těm by hrozil postih od 25 do 50 tisíc. U lidí s hrubými výdělky do 150 tisíc by se pokuta mohla vyšplhat až na sto tisíc. Ten, kdo si přijde měsíčně na více jak 150 tisíc, může v případě vážného porušení dopravních pravidel zaplatit 78 až 150 tisíc korun.

Cílem změny je nastolit takovou situaci, aby pokuta zasáhla každého řidiče, a nebyla pro nejbohatší motoristy jako dosud důvodem ke shovívavému úsměvu. Na druhou stranu je pro většinu lidí s nízkými příjmy i dolní hranice navrhovaného sazebníku docela krutá. Má být proto pamatováno na nesolventní motoristické hříšníky – pokutu prý bude možné uhradit na splátky.

Z návrhu není zatím jasné, na jaké přestupky by se měly mnohatisícové pokuty vztahovat. Dá se očekávat, že projednání novely v parlamentu přinese hodně vzrušenou debatu. Například premiér Petr Nečas se před časem k nápadu ministra své vlády nepostavil nijak nadšeně.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků