Mantra dne: když hodně vyděláváš, zaplatíš třikrát více

Bude se v případě stejného dopravního přestupku zkoumat výše vašeho příjmu a podle toho se pak určí výše pokuty? Není to vyloučené. Existuje totiž možnost, že se za shodný prohřešek bude měřit různým metrem, neboť ministr dopravy Vít Bárta chce v tomto směru pozměnit zákon. Pokud by se jeho představa uskutečnila, mohli by nejbohatší řidiči za nejzávažnější provinění zaplatit i 150 tisíc korun, což by bylo podle zveřejněných čísel trojnásobně víc než lidé s běžným příjmem.

Jestli bude legislativa probíhat bez zpoždění, mohl by parlament zkraje léta novelu odhlasovat a nový sazebník by začal platit od 1. ledna 2012. Bártův resort navrhuje rozdělit motoristy podle hrubé mzdy do tří příjmových skupin.

V první mají být řidiči do výše platu 60 tisíc korun. Těm by hrozil postih od 25 do 50 tisíc. U lidí s hrubými výdělky do 150 tisíc by se pokuta mohla vyšplhat až na sto tisíc. Ten, kdo si přijde měsíčně na více jak 150 tisíc, může v případě vážného porušení dopravních pravidel zaplatit 78 až 150 tisíc korun.

Cílem změny je nastolit takovou situaci, aby pokuta zasáhla každého řidiče, a nebyla pro nejbohatší motoristy jako dosud důvodem ke shovívavému úsměvu. Na druhou stranu je pro většinu lidí s nízkými příjmy i dolní hranice navrhovaného sazebníku docela krutá. Má být proto pamatováno na nesolventní motoristické hříšníky – pokutu prý bude možné uhradit na splátky.

Z návrhu není zatím jasné, na jaké přestupky by se měly mnohatisícové pokuty vztahovat. Dá se očekávat, že projednání novely v parlamentu přinese hodně vzrušenou debatu. Například premiér Petr Nečas se před časem k nápadu ministra své vlády nepostavil nijak nadšeně.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků