Mansory Panamera Turbo: festival nevkusu

Švýcarská ladičská společnost představila novou řadu prvků pro pětidvéřové Porsche Panamera. A stojí za shlédnutí.

Stále častěji nad novými projekty významných tunnerů kroutíme hlavou, neboť v nich vidíme spíše ztělesnění snů moskevského člena zlaté mládeže než skutečně odpovědný pokus o zhodnocení a individualizaci výchozího modelu. Do této skupiny bohužel řadíme i nejnovější práci švýcarské spolenčosti Mansory, ale buďmě poztivní a začněme tím, co skutečně stojí za povšimnutí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U Mansory zapracovali na pohonné jednotce sériového modelu Porsche Panamera Turbo a zvýšili její výkonové parametry o plných 36 procent. Výkon tak nyní dosahuje hodnoty 690 koní (507 kW) ve srovnání se standardními 500 koní (368 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 700 Nm. To má zmíněnému vozu zaručit zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,0 s a dosažení nejvyšší rychlosti 328 km/h, což jsou o 0,2 s, resp. 25 km/h lepší výsledky než u sériového provedení. Klíčem k těmto zlepšením se pochopitelně stalo přeprogramování řídicí jednotky, ale u této úpravy nezůstalo. Novinkami jsou nová, větší přeplňovací turbodmychadla a přepracovaná výfuková soustava, točivý moment se na vozovku opět přenáší skrze všechna čtyři kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale to se již dostáváme ke ztvárnění exteriéru této Panamery. Křiklavě modrné lakování je zdobeno žlutými linkami na pneumatikách a řadou dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů včetně nové kapoty, krytů zrcátek, rozměrného zadního spoileru a muhutného difuzoru v zadním nárazníku. Blatníky byly rozšířeny a v uraveném předním nárazníku najdeme světla Led pro denní svícení. Pětipaprskové ráfky mají vpředu rozměry 9x22 a vzadu 10x22 palců vzadu a obouvají pneumatiky Dunlop SP SportMaxx.

Vrcholem nevkusu (alespoň podle našeho úsudku) je celokožený interiér, v jehož zpracování žlutý odstín převládá a významně posílenému vozu  dává punc pouťové atrakce. Připlatit si lze za dřevěné nebo kompozitové obkladové dekory, hliníkové pedály nebo nový sportovní volant. Pokud vás tato sada oslovila, jistě vás potěší, že u Mansory již v tuto chvíli přijímají objednávky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mansory Porsche Panamera
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků