Mansory Chopster: osekané Porsche Cayenne

U Mansory to tentokrát s těmi uhlíkovými vlákny poněkud přepískli a stvořili něco... opravdu zvláštního.

V případě společnosti Mansory, která se při svém ladění exkluzivních vozů nebojí žádných extrémů, se ale podivnému výsledku snad ani nedivíme. Její produkty jsou zkrátka známy svojí odvázaností a ani nejnovější počin není výjimkou.

U Mansory si vzali do parády Porsche Cayenne, „osekali“ z něj plechy, nahradili je díly vyrobenými z uhlíkových vláken, a tak vznikl Chopster. A vypadá jakkoli, jen ne obyčejně. V podstatě ale nejde o čistokrévné Mansory, protože s přípravou vozu začala původně společnost Rinspeed (resp. její oddělení zaměřené na ladění vozů Porsche), s níž vloni na podzim Mansory fúzovala. Nicméně parta od Mansory měla ještě dost času na vzhledu této podivnosti zapracovat. Jak se jim to podařilo, to můžete sami vyčíst z nezvykle bohaté fotogalerie, kterou k prezentaci Chopsteru firma uvolnila. Ještě dodejme, že první generace typu Chopster slavila premiéru letos v Ženevě, zatímco její nová reminiscence se světu představí již za několik dní ve Frankfurtu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karosérie Chopsteru se citelně snížila, ale především rozšířila, zatímco přední nárazník s vodorovným žebrováním pro přívod vzduchu k chladičům se rozevřel do opulentního šklebu. Soustavy LED „zdobí“ nejen příčky v nárazníku, ale též okraje blinkrů a prahy, takže pokud na toto auto narazíte v noci, snadno si jej spletete s vánočním stromečkem, což dokazují připojené snímky.

Nové karosářské díly rozšířily karosérii vozu o 80 mm, ale Chopster pod touto skořápkou ukrývá i dílčí modifikace mechanických skupin. Třiadvacetipalcové ráfky z lehkých slitin s pěti tenkými paprsky odhalují mohutné brzdové kotouče s průměrem plných 420 mm vpředu a 375 mm vzadu. Vzhledem k celkovým rozměrům tohoto mastodonta však na první pohled až tak extrémně rozměrné nejsou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou trůní dmychadlem dopovaný zážehový osmiválec o výkonu 710 koní (520 kW), takže výkonné brzdy řidič jistě ocení, zvláště pokud uvážíte, že toto monstrum lze rozjet až na 300 km/h. Také interiér byl důkladně modifikován, a to opět s rozsáhlým použitím uhlíkových vláken, jež tvoří rovněž základ sedadel. Uvnitř najdete kromě jiného i ledničku, DVD přehrávač či notebook s připojením na internet, Mansory však slibuje, že k životu přivede i ty nejbláznivější nápady každého zákazníka. A ptáte se na cenu tohoto stroje? Pokud ano, pak to nejspíš znamená, že si jej nebudete moci dovolit... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mansory Chopster
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků