Mansory Chopster: osekané Porsche Cayenne

U Mansory to tentokrát s těmi uhlíkovými vlákny poněkud přepískli a stvořili něco... opravdu zvláštního.

V případě společnosti Mansory, která se při svém ladění exkluzivních vozů nebojí žádných extrémů, se ale podivnému výsledku snad ani nedivíme. Její produkty jsou zkrátka známy svojí odvázaností a ani nejnovější počin není výjimkou.

U Mansory si vzali do parády Porsche Cayenne, „osekali“ z něj plechy, nahradili je díly vyrobenými z uhlíkových vláken, a tak vznikl Chopster. A vypadá jakkoli, jen ne obyčejně. V podstatě ale nejde o čistokrévné Mansory, protože s přípravou vozu začala původně společnost Rinspeed (resp. její oddělení zaměřené na ladění vozů Porsche), s níž vloni na podzim Mansory fúzovala. Nicméně parta od Mansory měla ještě dost času na vzhledu této podivnosti zapracovat. Jak se jim to podařilo, to můžete sami vyčíst z nezvykle bohaté fotogalerie, kterou k prezentaci Chopsteru firma uvolnila. Ještě dodejme, že první generace typu Chopster slavila premiéru letos v Ženevě, zatímco její nová reminiscence se světu představí již za několik dní ve Frankfurtu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karosérie Chopsteru se citelně snížila, ale především rozšířila, zatímco přední nárazník s vodorovným žebrováním pro přívod vzduchu k chladičům se rozevřel do opulentního šklebu. Soustavy LED „zdobí“ nejen příčky v nárazníku, ale též okraje blinkrů a prahy, takže pokud na toto auto narazíte v noci, snadno si jej spletete s vánočním stromečkem, což dokazují připojené snímky.

Nové karosářské díly rozšířily karosérii vozu o 80 mm, ale Chopster pod touto skořápkou ukrývá i dílčí modifikace mechanických skupin. Třiadvacetipalcové ráfky z lehkých slitin s pěti tenkými paprsky odhalují mohutné brzdové kotouče s průměrem plných 420 mm vpředu a 375 mm vzadu. Vzhledem k celkovým rozměrům tohoto mastodonta však na první pohled až tak extrémně rozměrné nejsou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou trůní dmychadlem dopovaný zážehový osmiválec o výkonu 710 koní (520 kW), takže výkonné brzdy řidič jistě ocení, zvláště pokud uvážíte, že toto monstrum lze rozjet až na 300 km/h. Také interiér byl důkladně modifikován, a to opět s rozsáhlým použitím uhlíkových vláken, jež tvoří rovněž základ sedadel. Uvnitř najdete kromě jiného i ledničku, DVD přehrávač či notebook s připojením na internet, Mansory však slibuje, že k životu přivede i ty nejbláznivější nápady každého zákazníka. A ptáte se na cenu tohoto stroje? Pokud ano, pak to nejspíš znamená, že si jej nebudete moci dovolit... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mansory Chopster
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků