Manipulace s telefonem za jízdy přináší stále více tragických nehod

16 komentářů

pupu
2. prosince • 16:12

Dokud se za to nebude dostávat pořádná pálka, tak se nic nezmění. Stačí si stoupnout s hd kamerou na kraj silnice a je to. S radarama to přece taky tak dělají. Tak si akorát vymění nářadí. Ale to by bylo asi moc práce a měřit rychlost je jednodušší. Přeji šťastnou cestu.

Lord Owl
2. prosince • 14:40

Já s telefonem otvírám garáž. Ale nájezdová rychlost je míň než malá.
Policejní statistiky jsou kapitola sama pro sebe. I ty o celkových počtech nehod. Jedná se pouze o nehody, k nimž je přivolána Policie, a těch je minimum.

Kamil
2. prosince • 12:30

Dacie mají ve standardní výbavě integrované Bluetooth.

kolemjdoucí 2
2. prosince • 21:07

No a?? Nebezpečnost telefonování za volantem netkví v tom jestli se telefon drží v ruce nebo ne, ale v tom, že hovor odvádí pozornost od řízení - a je úplně jedno jestli je to hovor přes handsfree nebo ne.

exp
3. prosince • 8:40

to nie je pravda. potom by bol problem aj pocuvanie radia, alebo rozhovor s posadkou...problem spociva prave v tom drzani telefonu a jeho obsluhovani (tj pozeranie sa na display, k comu treba zmenit smer pohkadu, zaostrit na inu vzrialenost a este korigovat dotyky prstov pri pisani). uz x krat som videl borcov, co nevedia preradit, pouzit smerovku alebo normalne tocit volantom, lebo prave drzia telefon v ruke...o zakryvani casti vyhladu telefonom pri tvari ani nehovoriac.

kolemjdoucí 2
5. prosince • 4:16

Na tohle téma dělaly různé skupiny psychologů již poměrně dost průzkumů, a všechny dopadly vesměs stejně. Lžete si do vlastní kapsy.

exp
5. prosince • 9:19

prosim, ako je v tych studiach definovana nepozornost vodica? lebo citat spravu na mobile a ist pritom naslepo je dost rozdiel oproti hovoru cez HF, kedy vodic stale sleduje premavku a ma volne ruky na plne ovladanie vozidla. mozes prosim dat odkaz na jedinu taku studiu? staci jej nazov, pripadne autora, vyhladam si ju sam

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kolemjdoucí 2
5. prosince • 15:04

Není v tom rozdíl, obojí je nebezpečné. Jak je ve studiích definovaná nepozornost je nepodstatné, věnovat se řízení je dané jednak principem té činnosti, a pak také zákony. Žádné (zdůrazňuji to "žádné") telefonování k tomu z logiky věci nepatří.

kolemjdoucí 2
5. prosince • 15:07

http://www.ibesip.cz/cz/ridic/zasady-bezpecne-... ... Zbytek si najděte jak jste psal, vodítko máte.

pupu
2. prosince • 21:36

Zlatá slova. Jenom ti neodpovědní zodpovědní to nějak nechtějí pochopit. Nebo spíš řešit.

king014
2. prosince • 17:55

nejlepší jsou borci co zastavjej a neztlumí si hlasitost, asi chtěj aby celá ulice věděla co říkaj manželce-milence

constabl
2. prosince • 10:52

do telefonů by se mělo montovat zařízení které by ho neumožnilo používat za jízdy ,......

Neurotic
2. prosince • 11:44

Někteří i s telefonem u ucha jedou bezpečněji než jiní co jedou podle předpisů a s oběma rukama na volantu...

Mirek
2. prosince • 13:28

To neznamená, že bez telefonu na uchu by nejeli ještě bezpečněji. Tedy, že s telefonem na uchu jsou i tak potencionálně nebezpeční.

Míra
2. prosince • 10:42

Věnovat se řízení na 100 % nejde, to nedokáže nikdo, ani ministr, ani závodník F1, ani policista, prostě nikdo a je to normální.

Kankunen
2. prosince • 10:10

Stačí i čumět na okamžitou spotřebu a nebo pouštět MP3. I nastavovat navigaci. Sám to dělám, uvědomuji si že nedělám dobře, ale vždycky si řeknu, že pro tentokrát to dobře dopadne. Někteří horší dokonce neumí za jízdy ani do telefonu mluvit a jezdí od kraje až za dělící čáru a 60 mimo obec. Mantinela předjedu a on telefonuje.

Doporučujeme

Články odjinud