Manhart brutálně vytunil BMW M235i

O BMW M235i se nedá říci, že by to bylo pomalé a vyloženě nesportovní auto. Ale znáte to, člověk se vždycky dostane do stádia, kdy mu aktuální vůz nestačí a potřebuje něco ještě ostřejšího.

Kupé BMW M235i prošlo tuningem v dílně Manhart Racing. Výsledkem je produkt MH2 Clubsport, který by mohl zesměšnit i aktuální ostré BMW M3 a M4. Výkon vzrostl o více než sto koní a spíše než na silnici se teď upravený bavorák hodí na závodní trať.

Možná si řeknete, že tunit BMW M235i moc smylu nemá, ale pokud jste si koupili někdy opravdové sportovní auto, určitě vám velmi brzy přišlo, že by to mohlo jet lépe a rychleji. A pak už je jen krůček k tomu, aby člověk spadl do všepožírajícího kolotoče jménem profesionální tuning.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pokud uvidíte tuhle bestii ve zpětném zrcátku své M3, máte zaděláno na problém…

To pak čísla na fakturách za všechny ty závodní podvozky, ochranné rámy, skořepinové sedačky, karbonové kapoty a motorové kity naskakují, že se rodinný rozpočet nestačí divit. V případě BMW M235i z dílny Manhart tomu nebude jinak, ale všechno to dostanete najednou bez práce.

Stačí přivézt své BMW M235i, zaplatit předem nespecifikovanou sumu, nějaký ten týden počkat a odjet v úplně jiném autě, které má potenciál strčit do kapsy i mnohem prémiovější bavoráky. Například výkon řadového třílitrového šestiválce poskočil z 326 na plných 430 koní, což stačí k maximálce přes 300 km/h. 

Tuning | Video | Sportovní auta | Luxusní auta | BMW | Kupé | Premiéry

BMW 1 M Coupe: replika na základě 118d, ovšem s výkonem 555 koní

Zvýšil se i točivý moment, konkrétně z 450 na masivních 592 Nm. Váš dodavatel pneumatik si teď musí mnout ruce, až se mu puchýře udělají... Pláště Michelin Pilot Super Sport o rozměru 225/35 R19 vpředu a 255/30 R19 vzadu přeci něco stojí, konkrétně přes šest tisíc korun za kus.

Ale to už je jen maličkost v porovnání s jinými doplňky, jako jsou šestipístkové brzdy vpředu, plně nastavitelný závodní podvozek, aerodynamické doplňky z pravého karbonu, závodní sedačky Recaro Pole Position, ochranný rám a k němu připnuté čtyřbodové bezpečnostní pásy a spousta dalšího.

Zdá se, že s každodenní použitelností upraveného BMW M235i už to nebude tak slavné. Nicméně pokud to máte na Nordschleife nebo jiný závodní okruh pár minut, asi to poskakování po okresce chvíli vydržíte.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků