Manhart BMW M6XR Twin Turbo: lokomotiva

Manhart Racing přichází z dalším projektem na bázi BMW X6 M. Se svými téměř sedmi sty koňmi více než auto připomíná lokomotivu.

Diskuse o smyslu samotné existence stroje podobnému BMW X6, natož pak ve verzi M, povedou do nekonečna a během této doby se zřejmě také nepřestaneme setkávat ze svéráznými přestavbami. Pod tu zatím nejnovější se podepsala společnost Manhart Racing a pojmenovala ji M6XR Twin Turbo. Již z názvu je patrné, že u Manhartu sáhli pro základ v podobě vrcholného provedení BMW X6 M, jež ve své standardní verzi disponuje vidlicovým osmiválcem s objemem 4,4 l, výkonem 555 koní (408 kW) a točivým momentem rovných 500 Nm. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena výjimečně až na hranici 275 km/h.

Jak se zdá, pro Günthera Manharta to však není dost. Pan Manhart, který má v otázce ladění motorů BMW již řadu let v Evropě velmi dobré jméno, použil novou řídicí jednotku DME, upravil sání a jednotku opatřil novou výfukovou soustavou s čtveřicí koncovek o průměru 90 mm a závodními katalyzátory HJS. Výkon motoru tím narostl na 687 koní (505 kW), vůz Manhart M6XR Twin Turbo díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,7 s a dosáhne rychlosti 319 km/h. Pohonná jednotka si musí poradit s pohotovostní hmotností vozu 2 380 kg, přesto poměr hmotnosti k výkonu nedopadl nijak špatně: činí 3,4 kg na koňskou sílu.

Na první pohled se novinka vyznačuje působivými litými koly Manhart RS o rozměru 11Jx23 nazouvajícími pneumatiky 315/25 ZR23. Přepracované závěsy kol snížily těžiště stroje zhruba o 30 mm, posílená brzdová soustava disponuje kotouči o průměru 395 mm vpředu a 375 mm vzadu, a přední nápravě jsou třmeny šesti a na té zadní čtyřpístkové. Za příplatek lze přiobjednat celokožený interiér s Alcantarovými obklady střechy a částí dveří nebo obkladové materiály s leskle černě lakovaným povrchem. Günther Manhart slibuje, že připravuje ještě výkonnější verzi BMW X6 M. Ta má dosahovat výkonu přes 700 koní (515 kW) a točivého momentu nad hranicí 900 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Manhart Racing BMW M6XR Twin Turbo
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků