Manhart BMW M6XR Twin Turbo: lokomotiva

Manhart Racing přichází z dalším projektem na bázi BMW X6 M. Se svými téměř sedmi sty koňmi více než auto připomíná lokomotivu.

Diskuse o smyslu samotné existence stroje podobnému BMW X6, natož pak ve verzi M, povedou do nekonečna a během této doby se zřejmě také nepřestaneme setkávat ze svéráznými přestavbami. Pod tu zatím nejnovější se podepsala společnost Manhart Racing a pojmenovala ji M6XR Twin Turbo. Již z názvu je patrné, že u Manhartu sáhli pro základ v podobě vrcholného provedení BMW X6 M, jež ve své standardní verzi disponuje vidlicovým osmiválcem s objemem 4,4 l, výkonem 555 koní (408 kW) a točivým momentem rovných 500 Nm. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena výjimečně až na hranici 275 km/h.

Jak se zdá, pro Günthera Manharta to však není dost. Pan Manhart, který má v otázce ladění motorů BMW již řadu let v Evropě velmi dobré jméno, použil novou řídicí jednotku DME, upravil sání a jednotku opatřil novou výfukovou soustavou s čtveřicí koncovek o průměru 90 mm a závodními katalyzátory HJS. Výkon motoru tím narostl na 687 koní (505 kW), vůz Manhart M6XR Twin Turbo díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,7 s a dosáhne rychlosti 319 km/h. Pohonná jednotka si musí poradit s pohotovostní hmotností vozu 2 380 kg, přesto poměr hmotnosti k výkonu nedopadl nijak špatně: činí 3,4 kg na koňskou sílu.

Na první pohled se novinka vyznačuje působivými litými koly Manhart RS o rozměru 11Jx23 nazouvajícími pneumatiky 315/25 ZR23. Přepracované závěsy kol snížily těžiště stroje zhruba o 30 mm, posílená brzdová soustava disponuje kotouči o průměru 395 mm vpředu a 375 mm vzadu, a přední nápravě jsou třmeny šesti a na té zadní čtyřpístkové. Za příplatek lze přiobjednat celokožený interiér s Alcantarovými obklady střechy a částí dveří nebo obkladové materiály s leskle černě lakovaným povrchem. Günther Manhart slibuje, že připravuje ještě výkonnější verzi BMW X6 M. Ta má dosahovat výkonu přes 700 koní (515 kW) a točivého momentu nad hranicí 900 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Manhart Racing BMW M6XR Twin Turbo
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků