Mamma Mia! Italy už nezajímají ani Fiaty, ani supersporty

Itálie se zmítá v křeči, prodeje aut by zde mohly podle zpřesněných odhadů spadnout na historické minimum, na nejnižší úroveň za posledních 47 let. Nejvíce krize postihuje Fiat, který na Apeninském poloostrově prodává 57 procent své produkce.

Stovky prodejen po celé zemi jsou zavírány, továrny jedou na poloviční výkon. „Prodeje v roce 2013 mohou spadnout až na úroveň 1,11 milionu vozů, což by bylo nejméně od roku 1966,“ řekl v Bologni Gian Primo Quagliano, šéf poradenské společnosti CSP. 

Šéf Fiatu Sergio Marchionne má jasno, podle něj za vše mohou politici. Jsou slabí, nejsou schopni přinášet řešení. Důsledkem jsou pochybnosti, spotřebitelé neutrácejí.

Prodeje aut spadly celkově o 13 procent v průběhu března na 355 000 vozů. Fiat zaznamenal pokles ve výši 9,3 procent, podle agentury Anfia. Ta předpovídá pokles automobilky o 10 procent tento rok.

A nekupují se ani sportovní vozy a supersporty. Během prvních tří měsíců letošního roku spadly prodeje vozů Porsche v Itálii o 36 procent a Lamborghini o 13 procent. Tvrdý direkt dostalo i Ferrari. Zájem o vozy z Maranella poklesl o 36 procent.

„V roce 2008 se prodalo v Itálii 2000 supersportů. Loni se to číslo smrsklo na 400. To je katastrofa,“ řekl šéf Lamborghini Stephan Winkelmann.

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků