Malý roadster Mercedes SLA míří do výroby

Podle mnohých malým stylovým vozům doba nepřeje. Mercedes ale tento názor nesdílí a trh okoření novým miniroadsterem SLA.

Studie Mercedes-Benz SLA byla představena již před drahnou dobou. Od toho okamžiku prošla několika dílčími modernizacemi a nyní se dovídáme, že by se měla objevit v sériové výrobě, a to již v roce 2011. Budoucí generace základní řady A bude zahrnovat podstatně více karosářských verzí než ta dnešní a malý roadster, vycházející z nové podlahové plošiny, by měl být jednou z nich.
 
Dosud se přitom hovořilo o tom, že nová řada A bude vyráběna pouze jako malé SUV, třídveřový sporťáček a jako čtyřdveřové kupé sdílející podobný styl jako větší CLS, do jehož nástupců u Mercedesu vkládají stále větší naděje. Podle časopisu AutoWeek se do této řady vklíní i malý roadster, jenž bude z největší pravděpodobností vyházet právě ze studie SLA. Tyto vozy budou vzhledem k jejich rozměrům určeny především evropským trhům, takže se nepočítá s jejich výrobou na půdě USA. Současná tržní situace však k novému vozu nebude nikterak přívětivá, neboť se počítá s jeho vyšší cenou, která však vzhledem ke klesajícím maržím značce zřejmě nepřinese nijak závratný zisk.

Podobná karosářská varianta nebyla pro současnou generaci řady A myslitelná, a sice vzhledem k sendvičové konstrukci jeho podvozku. Pohonná jednotka je zde totiž v podstatě uložena pod karosérií, takže je celý podvozek příliš vysoký pro použití otevřené karosérie sportovního střihu. Nová generace řady A se však těchto omezení zbaví a nová konstrukce podvozku umožní jeho širší využití.

Současný Mercedes-Benz základní řady je nabízen pouze ve dvou karosářských variantách, jako kratší a delší kompakt. V popředí zájmu zákazníků budou u nové generace jistě stát verze kupé a mini SUV, ale řada z nich jistě ráda sáhne po originálních provedeních čtyřdvéřového kupé a roadsteru. Ať už budou pro finální sériovou výrobu vybrány jakékoliv karosérie, nebo třeba všechny, dá si na nich Mercedes záležet. Nová řada A pro něj totiž bude z tržního pohledu klíčová. Proto se bude jednat o zcela nový vůz, který zohlední silný tlak na rapidní snižování spotřeby paliva a emisí. Vzhledem ke zbytku výrobního programu značky Mercedes-Benz tak půjde o jediný prostředek, kterým se jí podaří splnit limity pro průměrnou produkci emisí napříč modelovým spektrem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SLA koncept

 

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků