Malé Audi A1 prodělalo facelift a dostalo tříválec na benzín i naftu

Seznam kapitol
  1. Facelift pro Audi A1
  2. Fotogalerie: Audi A1 a A1 Sportback

Audi představuje faceliftovaný malý hatchback Audi A1 a Audi A1 Sportback. Design se skutečně moc nezměnil. Najít všechny nové detaily by bylo jako hrát klasickou dětskou hru Najdi a zakroužkuj deset rozdílů. Nicméně na technice se věci mění, tak se na to pojďme podívat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny vzhledu jsou jen kosmetické. Důležité novinky se ale dějí pod kapotou a všechny nové verze A1 a A1 Sportback mají samozřejmě nižší tabulkovou spotřebu a emise CO2

Například pod kapotou teď můžete najít tříválec, vůbec poprvé v historii Audi. Je to nová koncernová přeplňovaná litrová jednotka 1.0 TFSI, která už se představila pod kapotou nového Volkswagenu Polo a která si to postupem času zamíří do většiny kompaktních aut koncernu, možná i do Škody Octavia.

Testy | Volkswagen | Srovnávací testy | Audi

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Nový motor má v Audi A1 výkon 70 kW (95 k) a kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km. Dalším tříválcem je turbodiesel 1.4 TDI pro model Audi A1 ultra. Má výkon 66 kW (90 k) a spotřebu 3,4 l/100 km. Celkem Audi pro nový model A1 a A1 Sportback nasadilo šest motorů, čtyři benzínové a dva naftové. Ještě se tisková zpráva zmiňuje o motoru 1.8 TFSI (141 kW / 192 k). Ke všem motorům je možné přiobjednat automatickou dvouspojkovou převodovku S-Tronic.

Spolu s běžným modelem A1 se facelift týká i verze S1 a S1 Sportback, která se představila už dříve. Ta má čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 170 kW (231 k) a točivém momentu 370 Nm. Standardně je k dispozici s manuálním „šestikvaltem“ a pohonem všech kol, stovku umí za 5,9 sekundy a rozjede se na 250 km/h.

Testy | Luxusní auta | Audi

Test Audi A7 Sportback 3.0 biTDI quattro: Prémiové svezení

Modernizované Audi A1 má i nový elektromechanický posilovač řízení, který snižuje svůj účinek při rostoucí rychlosti a řidič si může zvolit přes nastavení jízdních režimů, jaký odpor posilovače chce. Nastavit lze i tuhost podvozku a odezvu motoru či převodovky, pokud máte automat.

Co se podvozku týče, Audi tvrdí, že je tvrdší a sportovnější, ale zároveň pohodlnější. Za příplatek je možné objednat výbavu S line s ještě tužším a sníženějším podvozkem. Audi A1 má standardně klasické vzpěry MacPherson vpředu a vlečenou nápravu s torzní příčkou vzadu. Jenom čtyřkolka S1 má vzadu nezávislé zavěšení.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Facelift pro Audi A1
  2. Fotogalerie: Audi A1 a A1 Sportback
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků