Malé Audi A1 prodělalo facelift a dostalo tříválec na benzín i naftu

Seznam kapitol
  1. Facelift pro Audi A1
  2. Fotogalerie: Audi A1 a A1 Sportback

Audi představuje faceliftovaný malý hatchback Audi A1 a Audi A1 Sportback. Design se skutečně moc nezměnil. Najít všechny nové detaily by bylo jako hrát klasickou dětskou hru Najdi a zakroužkuj deset rozdílů. Nicméně na technice se věci mění, tak se na to pojďme podívat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny vzhledu jsou jen kosmetické. Důležité novinky se ale dějí pod kapotou a všechny nové verze A1 a A1 Sportback mají samozřejmě nižší tabulkovou spotřebu a emise CO2

Například pod kapotou teď můžete najít tříválec, vůbec poprvé v historii Audi. Je to nová koncernová přeplňovaná litrová jednotka 1.0 TFSI, která už se představila pod kapotou nového Volkswagenu Polo a která si to postupem času zamíří do většiny kompaktních aut koncernu, možná i do Škody Octavia.

Testy | Srovnávací testy | Volkswagen | Audi

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Nový motor má v Audi A1 výkon 70 kW (95 k) a kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km. Dalším tříválcem je turbodiesel 1.4 TDI pro model Audi A1 ultra. Má výkon 66 kW (90 k) a spotřebu 3,4 l/100 km. Celkem Audi pro nový model A1 a A1 Sportback nasadilo šest motorů, čtyři benzínové a dva naftové. Ještě se tisková zpráva zmiňuje o motoru 1.8 TFSI (141 kW / 192 k). Ke všem motorům je možné přiobjednat automatickou dvouspojkovou převodovku S-Tronic.

Spolu s běžným modelem A1 se facelift týká i verze S1 a S1 Sportback, která se představila už dříve. Ta má čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 170 kW (231 k) a točivém momentu 370 Nm. Standardně je k dispozici s manuálním „šestikvaltem“ a pohonem všech kol, stovku umí za 5,9 sekundy a rozjede se na 250 km/h.

Testy | Luxusní auta | Audi

Test Audi A7 Sportback 3.0 biTDI quattro: Prémiové svezení

Modernizované Audi A1 má i nový elektromechanický posilovač řízení, který snižuje svůj účinek při rostoucí rychlosti a řidič si může zvolit přes nastavení jízdních režimů, jaký odpor posilovače chce. Nastavit lze i tuhost podvozku a odezvu motoru či převodovky, pokud máte automat.

Co se podvozku týče, Audi tvrdí, že je tvrdší a sportovnější, ale zároveň pohodlnější. Za příplatek je možné objednat výbavu S line s ještě tužším a sníženějším podvozkem. Audi A1 má standardně klasické vzpěry MacPherson vpředu a vlečenou nápravu s torzní příčkou vzadu. Jenom čtyřkolka S1 má vzadu nezávislé zavěšení.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Facelift pro Audi A1
  2. Fotogalerie: Audi A1 a A1 Sportback
Audi A6 1.968
Rok výroby: 2011
Stav: 139 923 km
Cena: 280 000 Kč
Audi A6 2.993
Rok výroby: 2006
Stav: 201 996 km
Cena: 159 000 Kč
Audi Q5 1.968
Rok výroby: 2009
Stav: 88 343 km
Cena: 419 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků