Malé Audi A1 prodělalo facelift a dostalo tříválec na benzín i naftu

Seznam kapitol
  1. Facelift pro Audi A1
  2. Fotogalerie: Audi A1 a A1 Sportback

Audi představuje faceliftovaný malý hatchback Audi A1 a Audi A1 Sportback. Design se skutečně moc nezměnil. Najít všechny nové detaily by bylo jako hrát klasickou dětskou hru Najdi a zakroužkuj deset rozdílů. Nicméně na technice se věci mění, tak se na to pojďme podívat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny vzhledu jsou jen kosmetické. Důležité novinky se ale dějí pod kapotou a všechny nové verze A1 a A1 Sportback mají samozřejmě nižší tabulkovou spotřebu a emise CO2

Například pod kapotou teď můžete najít tříválec, vůbec poprvé v historii Audi. Je to nová koncernová přeplňovaná litrová jednotka 1.0 TFSI, která už se představila pod kapotou nového Volkswagenu Polo a která si to postupem času zamíří do většiny kompaktních aut koncernu, možná i do Škody Octavia.

Testy | Volkswagen | Audi | Srovnávací testy

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Nový motor má v Audi A1 výkon 70 kW (95 k) a kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km. Dalším tříválcem je turbodiesel 1.4 TDI pro model Audi A1 ultra. Má výkon 66 kW (90 k) a spotřebu 3,4 l/100 km. Celkem Audi pro nový model A1 a A1 Sportback nasadilo šest motorů, čtyři benzínové a dva naftové. Ještě se tisková zpráva zmiňuje o motoru 1.8 TFSI (141 kW / 192 k). Ke všem motorům je možné přiobjednat automatickou dvouspojkovou převodovku S-Tronic.

Spolu s běžným modelem A1 se facelift týká i verze S1 a S1 Sportback, která se představila už dříve. Ta má čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 170 kW (231 k) a točivém momentu 370 Nm. Standardně je k dispozici s manuálním „šestikvaltem“ a pohonem všech kol, stovku umí za 5,9 sekundy a rozjede se na 250 km/h.

Testy | Audi | Luxusní auta

Test Audi A7 Sportback 3.0 biTDI quattro: Prémiové svezení

Modernizované Audi A1 má i nový elektromechanický posilovač řízení, který snižuje svůj účinek při rostoucí rychlosti a řidič si může zvolit přes nastavení jízdních režimů, jaký odpor posilovače chce. Nastavit lze i tuhost podvozku a odezvu motoru či převodovky, pokud máte automat.

Co se podvozku týče, Audi tvrdí, že je tvrdší a sportovnější, ale zároveň pohodlnější. Za příplatek je možné objednat výbavu S line s ještě tužším a sníženějším podvozkem. Audi A1 má standardně klasické vzpěry MacPherson vpředu a vlečenou nápravu s torzní příčkou vzadu. Jenom čtyřkolka S1 má vzadu nezávislé zavěšení.

Následující kapitola
Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků