Majitelé vozů Rolls-Royce odmítají elektrický pohon

Majitelé luxusních limuzín Rolls-Royce si nedovedou představit, že by zrovna jejich vůz měl mít jen elektrický pohon. Ukázal to nedávný průzkum britské automobilky.

„Učinili jsme pokus. Našim zákazníkům a fanouškům značky jsem představili elektrický Phantom. Chtěli jsme, aby ho vyzkoušeli, otestovali a pak nám řekli, co si o něm myslí. Zdali bychom měli takový vůz vyrábět,“ řekl Torsten Mueller-Oetvoes, výkonný ředitel Rolls-Royce. „A závěr? Elektrický pohon nechtějí, hybridní možná časem ano.“  

Vůz „na zkoušku“ byl koncept Phantom 102EX. Debutoval letos v Ženevě. Když autosalon skončil, vyslali zástupci automobilky tento nový Phantom na pouť po světě. 

V těchto dnech představitelé automobilky Rolls-Royce pokus vyhodnotili a došli k jednoznačnému závěru: „Elektromobil v blízké budoucnosti rozhodně vyrábět nebudeme.“ 

Movití zákazníci, kteří si kupují luxus jménem Rolls-Royce (například Phantom za 380,000 dolarů či Ghost za 245,000 dolarů), totiž žijí převážně na okrajích velkých měst. A současný dojezd vozu na jedno nabití, který je kolem 160 kilometrů, pro ně byl zoufale nedostatečný.

„Žádný z dotázaných nás neoslovil, kdy začneme vyrábět naše auta s elektrickým pohonem,“ řekl Mueller-Oetvoes.

Rolls-Royce ostatně ani nemá důvod začínat s něčím novým. Zažívá skvělé časy, když se blíží  rekordním prodejům z loňského roku. Tehdy pomohl model Ghost ztrojnásobit odbyt. Nový vůz s iniciálami RR si v roce 2010 pořídilo 2711 zájemců. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zleva doprava: elektrický Phantom 102EX, prodloužený Phantom a Ghost.
 
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek