Majitelé se zbavují elektromobilů a hybridů. Místo nich si kupují SUV

Ani ne polovina lidí v USA si jako další auto koupí opět ekologický model. Nyní opět frčí SUV se spalovacím motorem.

Americký automobilový magazín Edmunds zjistil, že majitelé hybridů a elektromobilů nejsou k této technologii příliš loajální, poměrně rychle se těchto vozů zbavují a kupují si místo nich klasická SUV a crossovery se spalovacím motorem, nejčastěji benzínovým.

Zatímco v roce 2012 si další „zelené auto“ koupilo zhruba 60 % majitelů, v roce 2014 už to bylo jenom 45 % a čísla dále klesají. Pod 50 % loajalita majitelů ekoaut ještě nikdy neklesla. Podle magazínu Edmunds za to může z jedné části levný benzín (v USA zlevnil meziročně o polovinu!), z druhé ale také skutečnost, že lidem elektromobil prostě nevyhovuje.

Zajímavosti | Život řidiče

Američané nenávidí kupování aut. Raději platí daně

Rostoucí zájem o SUV vyplývá nejen z levnějšího benzínu, ale také z toho, že jsou díky moderním motorům a převodovkám auta úspornější (papírově, ale i reálně). Zatímco Američané jezdí stále více, jejich průměrná spotřeba klesá.

V roce 2012 si tak bývalí majitelé hybridů nebo elektromobilů koupili benzínové SUV z 11,9 %, v loňském roce to bylo už z 18,8 % a v prvním kvartálu roku 2015 dokonce už z 22 %. Majitelé se také rozhodují především podle peněz a nikoli podle ekologického dopadu jejich auta. Lidé se zkrátka sami přesvědčili o tom, že se jim elektromobil nebo hybrid nevyplatí.

Ojetiny | Život řidiče | Technika | Příslušenství | Palivo | Názory

Chcete ušetřit s nákupem ojetého auta? Nekupujte si diesel!

Hybridům a elektromobilům klesl i podíl na americkém trhu. V prvním kvartálu roku 2014 činil jejich podíl 3,3 %, zatímco v první čtvrtině roku 2015 jen 2,7 %. Vzrostl ale podíl SUV z 31,8 na 34,2 %.

Edmunds také na příkladu Toyoty Camry spočítal, že při současných cenách benzínu se hybridní modely běžných aut vyplácí majitelům zhruba po 10 až 11 letech, zatímco před dvěma roky při dvojnásobných cenách benzínu činila návratnost zhruba pět let.

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků