Mají u nás kamiony povinnost používat zimní pneumatiky?

Správná odpověď zní – nikoli. Autodopravci k prvnímu listopadu pneumatiky plošně přezouvat nemuseli. Vozidla nad 3,5 totiž používají na hnaných nápravách univerzální typ s označením M+S (z anglického mud and snow, tedy bláto a sníh), s minimální hloubkou dezénu 6 mm.

„Kamiony jezdí dlouhé trasy napříč celou Evropou. Často se tedy stává, že zatímco například v České republice je na silnici sníh, v Itálii jsou teploty výrazně nad nulou. Nejen že by byl čtyřicetitunový kamion na měkkých zimních gumách špatně ovladatelný, ale prakticky by tyto pneumatiky cestou zcela zničil. Jednoduše řečeno, nejsou na naše podmínky určené,“ vysvětluje Petr Koblížek, dopravní analytik společnosti Šmídl, která provozuje 200 kamionů. 

Zimní pneumatiky se používají na kamionech pouze v severních částech Skandinávie, kde je silnice pokrytá sněhem a ledem souvisle a dlouhodobě.

Otázkou však zůstává, proč se rok co rok opakuje stejná scénka. Proč, když napadne sníh, kamiony nejsou schopné vyjet sebemírnější kopec?

Odpověď je nasnadě. Hodně nákladních automobilů u nás má ojeté pneumatiky, které mají do předepsané minimální hloubky dezénu hodně daleko. A řetězy řidiči většinou zapomínají doma…
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 75 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 139 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2001
Stav: 208 156 km
Cena: 65 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek