Mahindra věří v rychlé převzetí značky Aston Martin

Výrobce rychlých aut pro imaginární britské špiony a reálné miliardáře, Aston Martin, může brzy částečně patřit indické automobilce Mahindra.

Budoucnost britské společnosti je ale zatím nejasná, protože její kuvajtský majitel, společnost Investment Dar, i rival Mahindry, italský fond Investindustrial vedou svá vlastní jednání. „Nyní je v běhu spousta věcí,“ řekl agentuře Reuters zdroj obeznámený s vyjednáváním s tím, že přáním zástupců Mahindry bylo ukončit jednání ještě do konce tohoto týdne.

Zdroj dále uvedl, že místo původně avizovaného 40procentního podílu bude předmětem prodeje 50procentní podíl a že celková cena se bude blížit 400 milionům dolarů. Zároveň však řekl, že oba zájemci se dohadují o kontrolní pravomoci.

Analytici uvedli, že Investment Dar, který koupil Aston Martin za 925 milionů dolarů, by prodejem rád získal zpět alespoň ty finance, které ve společnosti utopil. Podle zmíněného zdroje nabízejí Italové za podíl 200 až 250 milionů liber.

Zjevný nedostatek zájmu o prestižní značku mezi hlavními světovými výrobci automobilů, jako jsou BMW, Daimler nebo Toyota, otevřel možnosti právě takovým zájemcům, jako je Mahindra, největší výrobce traktorů na světě. Mahindra se k podání nabídky mohla inspirovat krajanskou značkou Tata Motor, které se před čtyřmi lety povedl nákup skupiny Jaguar Land Rover.

Nicméně někteří analytici zpochybňují logiku spojení rodiny Mahindra se značkou Aston Martin, ačkoli 99letá britská firma zažívala své zlaté období v padesátých a šedesátých letech rovněž za vlastnictví výrobce traktorů – yorkshirského magnáta Davida Browna.

Kritici transakce si myslí, že Mahindra může slavné automobilce přinést peníze a další zdroje, ale nikoli zkušenosti. Další výtka se týká skutečnosti, že akvizice sice může rozšířit portfolio Mahindry, ale nijak nepomůže její pozici v Indii ani s celosvětovým prodejem traktorů.

Autor: Petr Třešňák

Zdroj: E15.cz


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků