Rumunská automobilka Dacia má se svým jediným současným modelem smělé plány. V roce 2009 chce vyrábět přes 800 000 kusů modelu Logan a prodávat jej ve více než 51 státech celého světa. Logan by tak tou dobou mohl pomalu aspirovat na titul nejprodávanějšího auta na světě.
Dílčí plány se prozatím daří plnit a dalšímu rozvoji by měl pomoci i právě otevřený výrobní závod v Indii, kde se počítá s počáteční produkcí 50 000 vozů. Vyrábět se tam budou modely se všemi známými motory, tedy benzínovým čtyřválcem 1,4 a 1,6 a naftovým čtyřválcem 1,5 dCi.
Dacia ovšem své vozy prodává ve světě s dvojím označením a to dle toho, jak je tato značka v dané zemi zaběhnuta. Pokud ano, pak se setkáte s označením Dacia Logan, pokud moc ne, pak se Dacia přejmenuje na mateřský Renault. A pod tímto označením bude Logan prodáván i v Indii.
Nejedná se ve světě automobilového průmyslu o nic nového. Se stejnou praxí se setkáme i u mnoha jiných automobilek vč. koncernu Volkswagen a české automobilky Škoda.
Mahindra Renault Logan