Mahindra připravuje tým pro vstup do šampionátu Formule E

Indická společnost Mahindra je v pořadí osmým potvrzeným týmem, jenž v příštím roce vstoupí do nového seriálu Formule E (FIA).

Automobilka Mahindra & Mahindra (M&M) se sídlem v Bombaji nepatří v Evropě k příliš respektovaným hráčům, ale pravdou je, že patří k největším producentům automobilů v Indii, který za rok 2012 pracoval s obratem 9,2 miliard dolarů. Předloni ovládla firmu SsangYong a chystá se prorazit i na poli motoristického sportu.

Mahindra Formule E.jpg
Formule E v barvách týmu Mahindra Racing

Firma M&M nyní založila automobilovou divizi svého týmu Mahindra Racing, jenž vstoupí do připravovaného šampionátu FIA Formule E, který odstartuje v září příštího roku. M&M vyrábí ve značných počtech elektromobily (ovládá například specializovanou společnost REVA), a tak vstup do seriálu závodů formulových vozů s elektrickým pohonem je celkem pochopitelným krokem k propagaci sériových produktů.

Do šampionátu Formule E nastoupí celkem deset týmů, Mahindra Racing je osmým přihlášeným, takže už zbývají jen dvě volná místa. Všechny týmy budou zatím jezdit se stejnými vozy Spark-Renault SRT_01E, jež slavily výstavní premiéru na letošním autosalonu ve Frankfurtu.

O konstrukci se postarala společnost Spark Racing Technology ve spolupráci s dalšími specializovanými dodavateli, pohonnou jednotku dodal McLaren a celé to dal do hromady a v praxi odzkoušel Renault. V sérii Spark-Renault SRT_01E vznikne 42 monopostů, které si jezdci budou mezi sebou střídat.

Tento model má popíchnout i jiné subjekty k tomu, aby pro Formuli E postavily své vlastní vozy. Elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu 181 koní (133 kW), který může být krátkodobě navýšen až na 272 koní (200 kW). Zrychlení z 0 na 100 km/h má proběhnout za 3 s a nejvyšší rychlost dosahuje organizací FIA omezené hranice 225 km/h. Uvidíme, jak zábavný seriál Formule E v dané konfiguraci bude…

Doporučujeme

Články odjinud