Macháček má plnou hlavu buginy. Dakar s ní ale možná nepojede

Pětinásobný dakarský šampion Josef Macháček se letos v lednu v Argentině rozloučil s motocyklovými čtyřkolkámi a jeho dalším metou je kategorie automobilů. Štěstí chce čtyřiapadesátiletý matador zkusit v nejmenších vozítkách, které představují buginy s motocyklovými motory. Zároveň však nevylučuje variantu, že by se na Rallye Dakar znovu objevil na čtyřkolce.

Macháčkova bugina vychází z koncepce firmy McRae. Jezdec ale musel jít ve stavbě vozu vlastní cestou, protože mu britský výrobce není schopný dodat stroj na Rallye Dakar podle jeho požadavků.

Se starší vozem buggy, který neodpovídá dakarským předpisům, má naplánováno několik startů. První by měla být dubnová Baja Saxonia v Německu, následovat bude květnové testování čtyřkolek a buggy s mateřským týmem KM Racing na soustředění v Tunisu a pak účast na červnové Albania Rallye.

Závodit na bugině nebude nic snadného

Mezitím odveze stroj do speciální dílny na Slovensko, kde mu podle něj postaví rám na Rallye Dakar. „Tyhle závody mi pomohou s plány na novou buginu. Hledám do ní správný motor a převodovku. Co se týká agregátu, rozhoduji se mezi Hondou a Suzuki,“ řekl AutoRevue.cz.

„Jestli pojedu s buggy Dakar, nebude to nic nového, na co jsem si včera vzpomněl. Mám natestováno skoro osm tisíc kilometrů. Na druhou stranu se ale nepasuji do role, že s ní všechno umím. Dá se očekávat, že budu dělat chyby a třeba se i vysekám,“ krčil rameny veterán vytrvalostních soutěží.

Klepněte pro větší obrázek
Stávající Macháčkova bugina při technické přípravě na nadcházející závody

„Začínám zjišťovat, že dojet s buginou na Dakaru do cíle, nebude vůbec nic snadného. Pro mě to bude určitě těžší než s čtyřkolkou. Tu mám vychytanou, nemusím o ničem přemýšlet. S buggy se dá jet agresivněji, ale budu si muset dávat i pozor na rychlost, protože je omezená na sto padesát kilometrů za hodinu,“ upozornil Macháček.

Do konce září se v jeho plánech na Rallye Dakar objevuje v hlavní roli bugina. „Mezi tím ale budu pracovat na nové čtyřkolce. Pokud by se ale při konstrukci vozu něco zdrželo, nebo by se stavba nečekaně prodražila, nastoupím zase s čtyřkolkou. Pojedu se tam ale jen trochu poplácat, už nejsem ochotný prohánět mladý kluky,“ dodal.

Suzuki Ignis 1.248
Rok výroby: 2005
Stav: 216 102 km
Cena: 26 000 Kč
Suzuki Swift 1.328
Rok výroby: 2010
Stav: 160 197 km
Cena: 75 000 Kč
Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2014
Stav: 24 578 km
Cena: 188 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků