M divize BMW hlásí rekordní nárůst prodejů

I v druhém pololetí si sportovní divize automobilky BMW zachovala prudce stoupající prodeje, přičemž tentokrát vzrostla křivka prodejnosti až o více než polovinu. Tyto, v období celosvětové krize záviděníhodné výsledky, zveřejnilo vedení divize BMW M a hned je podložilo i bližšími statistikami.

Zatímco v loňském roce se vozidel s bílo-modrou vrtulí a písmenkem M na karoserii prodalo celosvětově pouze 14 092 kusů, za letošních 11 měsíců se společnost už může pochlubit 22 340 kusy prodaných vozidel. Nicméně, letošní rok ještě není u konce a společnost počítá s tím, že do začátku roku 2009 se prodá ještě alespoň 7 tisíc dalších vozidel.  

Pod tyto prodejní úspěchy se podepsal zejména příchod nové generace modelu M3, který má daleko od skutečně sportovního vozu, a tak není divu, že oslovuje široké vrstvy zákazníků. Dalším neméně důležitým faktem je i klesající cena těchto vozidel. I tak se ale rok 2008 zapíše mezi ty nejúspěšnější za celých 30 let od založení divize.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků