Lyonheart K: konečně moderní interpretace Jaguaru E-Type

Model E-Type patří k legendám sportovních automobilů, ale teprve nyní se dočkal plnohodnotného nástupce, jenž spojil styl originálu s nejmodernější technikou.
Seznam kapitol
  1. Lyonheart K
  2. Fotogalerie

Jaguar E-Type se představil v roce 1961 a šlo o jeden z nerychlejších sériových automobilů své doby. Pravda, do zatáček se mu nikdy příliš nechtělo, ale ve zrychlení na rovinkách hledal ve své době konkurenci jen obtížně. E-Type byl bezesporu jedním z nejhezčích (nebo spíše jedním z mála skutečně dobře vypadajících) automobilů britské produkce. Renovátorské dílny dnes chrlí znovuzrozené stavby a repliky nejrůznější úrovně, psali jsme také o celkem zdařilých stavbách Eagle Speedster, ale všechny tyto stroje více méně stále vycházejí z archaické techniky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lyonheart K bude k mání ve dvou karosářských verzích

To se ale nyní má změnit. Nově založená společnost Lyonheart Cars Ltd. sídlí v Coventry, městě klasických britských automobilů, totiž představuje svůj první model Lyonheart K. Má jít o zcela nový, veskrze moderní sportovní automobil, který na jedné straně velmi těsně připomíná legendární předlohu, ale na straně druhé plní všechny moderní požadavky na výkonný, komfortní a bezpečný sportovní automobil.

Eagle E-Type Speedster: ceny již v červnu

Ovšem každá zvrhlost něco stojí. Model Lyonheart K vstoupí do výroby na sklonku letošního roku, série bude omezena na 250 vozů (původně bylo hlášeno jen 50 aut) a základní ceny mají v přepočtu startovat na částce 9,3 mil. Kč za uzavřené kupé a 9,7 mil. Kč za roadster. Vozy Lyonheart K vyjíždějí na hliníkovém podvozku s nezávislými víceprvkovými závěsy a stavitelnými tlumiči.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dva druhy karoserie, komfortní interiér a materiály špičkové úrovně

Představitelé Lyonheart slibují jen ušlechtilé materiály včetně pravé kůže, dřeva, leštěného nerezu a hliníku a chromované detaily, žádné náhražky. Pod typicky dlouhou přední kapotou modelu K se skrývá vidlicový osmiválec Cosworth s objemem 5,0 l, který díky přeplňování mechanickým kompresorem dosahuje výkonu 575 koní (423 kW) a točivého momentu rovných 700 Nm. Lyonheart K má zrychlovat z 0 na 100 km/h za 3,9 s a dosahovat nejvyšší rychlosti elektronicky omezené hranicí 300 km/h.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lyonheart K
  2. Fotogalerie
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků