Lyonheart K: konečně moderní interpretace Jaguaru E-Type

Model E-Type patří k legendám sportovních automobilů, ale teprve nyní se dočkal plnohodnotného nástupce, jenž spojil styl originálu s nejmodernější technikou.
Seznam kapitol
  1. Lyonheart K
  2. Fotogalerie

Jaguar E-Type se představil v roce 1961 a šlo o jeden z nerychlejších sériových automobilů své doby. Pravda, do zatáček se mu nikdy příliš nechtělo, ale ve zrychlení na rovinkách hledal ve své době konkurenci jen obtížně. E-Type byl bezesporu jedním z nejhezčích (nebo spíše jedním z mála skutečně dobře vypadajících) automobilů britské produkce. Renovátorské dílny dnes chrlí znovuzrozené stavby a repliky nejrůznější úrovně, psali jsme také o celkem zdařilých stavbách Eagle Speedster, ale všechny tyto stroje více méně stále vycházejí z archaické techniky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lyonheart K bude k mání ve dvou karosářských verzích

To se ale nyní má změnit. Nově založená společnost Lyonheart Cars Ltd. sídlí v Coventry, městě klasických britských automobilů, totiž představuje svůj první model Lyonheart K. Má jít o zcela nový, veskrze moderní sportovní automobil, který na jedné straně velmi těsně připomíná legendární předlohu, ale na straně druhé plní všechny moderní požadavky na výkonný, komfortní a bezpečný sportovní automobil.

Eagle E-Type Speedster: ceny již v červnu

Ovšem každá zvrhlost něco stojí. Model Lyonheart K vstoupí do výroby na sklonku letošního roku, série bude omezena na 250 vozů (původně bylo hlášeno jen 50 aut) a základní ceny mají v přepočtu startovat na částce 9,3 mil. Kč za uzavřené kupé a 9,7 mil. Kč za roadster. Vozy Lyonheart K vyjíždějí na hliníkovém podvozku s nezávislými víceprvkovými závěsy a stavitelnými tlumiči.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dva druhy karoserie, komfortní interiér a materiály špičkové úrovně

Představitelé Lyonheart slibují jen ušlechtilé materiály včetně pravé kůže, dřeva, leštěného nerezu a hliníku a chromované detaily, žádné náhražky. Pod typicky dlouhou přední kapotou modelu K se skrývá vidlicový osmiválec Cosworth s objemem 5,0 l, který díky přeplňování mechanickým kompresorem dosahuje výkonu 575 koní (423 kW) a točivého momentu rovných 700 Nm. Lyonheart K má zrychlovat z 0 na 100 km/h za 3,9 s a dosahovat nejvyšší rychlosti elektronicky omezené hranicí 300 km/h.

Následující kapitola
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků