Luxgen5: první sedan tchajwanské automobilky

Značka Luxgen z Tchaj-wanu přichází s novým sedanem střední třídy, jenž byl představen rok po komfortním SUV Luxgen7.

Nejen v Číně, ale i v jiných asijských zemích se pomalu učí stavět moderní automobily. Příkladem budiž stát na ostrově Tchajwan v jihovýchodní Asii, jehož nezávislost dnes kromě Číny (jež jej stále považuje za svoji součást) uznává většina zemí světa. Stejně jako o nějaký rok starší SUV, také nový Luxgen5 si zachovává systém značení svých modelových řad, proti kterému se možná brzy ozve Mazda...

SUV

Luxgen7 SUV: chlouba tchajwanského autoprůmyslu

Model Luxgen5 je vůbec prvním sedanem v historii mladé automobilky a jde o sériovou verzi odvozenou z koncepční studie elektromobilu Neora EV představené letos na autosalonu v Šanghaji. Luxgen5 má podle tvrzení společnosti Luxgen oslavit oficiální premiéru na domácím autosalonu v Taipei v dubnu příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Luxgen5: ambiciózní novinka z Tchajwanu

O pohon se postarají dva zážehové čtyřválce, oba s proměnným časováním ventilů VVT a přeplňováním. Ten slabší vykazuje objem 1,8 l, výkon 150 koní (110 kW) a točivý moment 230 Nm a spojen bude s pětistupňovou převodovkou. Výkonnější verze s objemem 2,0 l dosahuje výkonu 170 koní (125 kW) a točivého momentu 256 Nm a ve spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou renomované značky Aisin má z klidu na 100 km/h zrychlit za 8,5 s a dosáhnout rychlosti 210 km/h.

Luxgen dále slibuje špičkovou bezpečnostní i komfortní výbavu včetně brzd s ABS, děliče brzdné síly EBD, asistentem BAS, protiprokluzem TCS a stabilizací ESP. Středové konzoli modelu Luxgen5 dominuje uprostřed středové konzole umístěný dotykový displej multimediální soustavy THINK+ Touch vyvinutý ve spolupráci s producentem „chytrých telefonů“ hTC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Před řidičem pak má být umístěn systém projekce důležitých provozních údajů (HUD) převzatý v principu ze stíhacích a bitevních letounů. Na rozdíl od americké či evropské konkurence však k projekci bohužel nedochází přímo na čelním skle, ale na transparentní ploše nad přístrojovým štítem. Tedy opravdu tak, jako u letadel… 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 76 270 km
Cena: 210 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků