Luxgen5: první sedan tchajwanské automobilky

Značka Luxgen z Tchaj-wanu přichází s novým sedanem střední třídy, jenž byl představen rok po komfortním SUV Luxgen7.

Nejen v Číně, ale i v jiných asijských zemích se pomalu učí stavět moderní automobily. Příkladem budiž stát na ostrově Tchajwan v jihovýchodní Asii, jehož nezávislost dnes kromě Číny (jež jej stále považuje za svoji součást) uznává většina zemí světa. Stejně jako o nějaký rok starší SUV, také nový Luxgen5 si zachovává systém značení svých modelových řad, proti kterému se možná brzy ozve Mazda...

SUV

Luxgen7 SUV: chlouba tchajwanského autoprůmyslu

Model Luxgen5 je vůbec prvním sedanem v historii mladé automobilky a jde o sériovou verzi odvozenou z koncepční studie elektromobilu Neora EV představené letos na autosalonu v Šanghaji. Luxgen5 má podle tvrzení společnosti Luxgen oslavit oficiální premiéru na domácím autosalonu v Taipei v dubnu příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Luxgen5: ambiciózní novinka z Tchajwanu

O pohon se postarají dva zážehové čtyřválce, oba s proměnným časováním ventilů VVT a přeplňováním. Ten slabší vykazuje objem 1,8 l, výkon 150 koní (110 kW) a točivý moment 230 Nm a spojen bude s pětistupňovou převodovkou. Výkonnější verze s objemem 2,0 l dosahuje výkonu 170 koní (125 kW) a točivého momentu 256 Nm a ve spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou renomované značky Aisin má z klidu na 100 km/h zrychlit za 8,5 s a dosáhnout rychlosti 210 km/h.

Luxgen dále slibuje špičkovou bezpečnostní i komfortní výbavu včetně brzd s ABS, děliče brzdné síly EBD, asistentem BAS, protiprokluzem TCS a stabilizací ESP. Středové konzoli modelu Luxgen5 dominuje uprostřed středové konzole umístěný dotykový displej multimediální soustavy THINK+ Touch vyvinutý ve spolupráci s producentem „chytrých telefonů“ hTC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Před řidičem pak má být umístěn systém projekce důležitých provozních údajů (HUD) převzatý v principu ze stíhacích a bitevních letounů. Na rozdíl od americké či evropské konkurence však k projekci bohužel nedochází přímo na čelním skle, ale na transparentní ploše nad přístrojovým štítem. Tedy opravdu tak, jako u letadel… 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mazda 3 2.261
Rok výroby: 2008
Stav: 158 189 km
Cena: 150 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 179 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 110 153 km
Cena: 144 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek