Lumma CLR X 650 M: zběsilost pokračuje

Nový projekt CLR X 650 M je dalším dějstvím, jež Lumma rozehrála s vozy BMW. Obětí jsme tentokrát my, předmětem úprav model X6.

BMW řad X5 a X6 jsou oblíbenými terči snah různých ladičských firem, ve skutečnosti se totiž projevují jako vhodné základy k dalším zlepšováním vzhledu i jízdních výkonů. Nyní si model X6 vzali do prádla u ladičské společnosti Lumma Design z německého Winterlingenu a první snímky této novinky k nám unikly díky ruskému zástupci značky Lumma s názvem TopCar. A slabší nátury raději předem upozorňujeme, že delší prohlížení přiložených snímků může způsobit zažívací potíže.

Připomeňme, že Lumma Design nedávno možná vrátila titul pro nejrychlejší sedan světa modelu BMW M5, když představila rozsáhle modifikovaný stroj Lumma CLR 730 RS s nejvyšší rychlostí 367 km/h (my jsme vám jej podrobně představili na tomto místě).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak je již z názvu Lumma CLR X 650 M patrné, novinka vychází ze sériového provedení BMW X6 M. Oproti němu se však vyznačuje ještě agresivnějším vzhledem karoserie podpořeným novými nárazníky, obklady prahů, rozšířenými blatníky nebo zadním difuzorem. Na karoserii se objevily též černé mřížky na přídi nebo decentní zadní spoiler, celý vůz pak stojí na robustních litých kolech o průměru 23 palců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Technických detailů zatím mnoho k dispozici nemáme, ale očekává se, že o pohon stroje Lumma CLR X 650 M se postará modifikovaný zážehový osmiválec s objemem 4,4 l dopovaný párem turbodmychadel, jenž bude naladěn na 650 koní (476 kW) a 830 Nm. Standardní BMW X6 M přitom vykazuje výkon o 95 koní nižší a točivý moment menší o 150 Nm. Zrychlení z klidu na 100 km/h by mělo proběhnout za 4,5 s, zatímco nejvyšší rychlost bude v okolí hranice 310 km/h.

Podrobnosti zatím neznáme, budeme si na ně muset počkat až do premiéry na ženevském autosalonu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lumma CLR X 650 M
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků