Lumma CLR 730 RS: řádně posílené BMW M5

Tento výtvor kombinuje vzhled pandy a vzkusnost pouťových maringotek, jeho mechanická stránka ale za pozornost stojí.

Nová generace „pětky“ již byla představena (psali jsme o ní na tomto místě), ale zvláště vrcholné provedení M5 stávající řady má zřejmě stále čím oslovit. Nyní si jej vzali do prádla u ladičské společnosti Lumma Design z německého Winterlingenu, kde z něj ve spolupráci s konstruktéry firmy G-Power vyšlechtili rozsáhle modifikovaný stroj s označením Lumma CLR 730 RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Desetiválec disponuje dvojicí mechanických kompresorů G-Power. Výsledkem společného úsilí obou firem je plných 730 koní (534 kW) a 700 Nm. Při těchto hodnotách by bylo trestuhodné neodstranit omezovač rychlosti, takže tento krasavec prý jede až 367 km/h. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,2 s, na 200 km/h za 10 s a hranice 300 km/h padne za pouhých 29,5 s. Je jasné, že těmto dynamickým parametrům musely být přizpůsobena technika i aerodynamika. Vůz obdržel kromě jiného i zcela nový výfukový trakt se závodními katalyzátory a dvojicí koncovek o průměru 105 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karosérie vozu Lumma CLR 730 RS byla opatřena sadou dílů vyrobených z lehkých uhlíkových kompozitů, jež sestává z nové kapoty a krytu zavazadelníku, vnějších klik, krytů zrcátek a lemů blatníků a prahů, které obstupují vůz kol dokola. Podílejí se na dosti výrazném vzhledu vozu, jenž ovšem - alespoň ve smyslu oné výraznosti - plně koresponduje s jeho jízdními výkony. U Lumma Designu tvrdí, že použili vůbec nejvýkonnější motor, jaký se kdy objevil pod kapotou sériového BMW. Je také možné, že modifikace Lumma CLR navrátila vozu M5 titul nejrychlejšího silničního sedanu světa, kterým se svého času honosilo tovární BMW M5 generace E39.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Rozsáhlých úprav doznala i brzdová soustava. Společnost Lumma svůj stroj opatřila vlastními třmeny, šestipístkovými vpředu a čtyřpístkovými vzadu, ty se zakusují do odvrtávaných kotoučů o průměru 405 mm (380 mm vzadu). Tužší, stavitelné pérování snížilo světlost vozu o plných 45 mm, patřičný kontakt s vozovkou zajišťují velmi lehké třídílné ráfky s rozměry 10Jx21 vpředu a 12Jx21 vzadu a nerezovými límci. Pneumatiky Michelin mají rozměry 255/30, resp. 295/25.

Zcela přečalouněný interiér hostí do červena laděnou kombinaci kevlarových obkladů, kůže a semiše. V kombinaci s černo-bílým provedením zevnějšku působí trochu pouťově, ale lze si jej naštěstí objednat i v jiných barevných odstínech...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lumma CLR 730 RS
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 72 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků