Lumma CLR 558 GT: tentokrát je to Porsche

Německá ladičská společnost Lumma Design představila důsledně přepracovanou verzi SUV Porsche Cayenne.

V posledních měsících jsme si zvykli na to, že pánové z Lumma Designu nejčastěji sahají po vozech z Bavorska, a i dnes platí, že se v systému jejich označování orientujeme pouze stěží. A jejich kreace jsou vesměs řekněme velmi výrazné až bizarní. Na počátku loňského roku jsme vám představili posílené BMW M5 (E60) pod jménem Lumma CLR 730 RS, ale také opulentní SUV BMW X6 M s označením Lumma CLR X 650 M. Nyní se Lumma Design vrací k tématu Porsche Cayenne a svým novým projektem navazuje na loňskou obludnost v podobě stroje Lumma CLR 550 GT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová práce Lumma Design slyší na jméno Lumma CLR 558 GT a vychází ze sériového modelu Porsche Cayenne se vznětovým motorem. Na první pohled si všimneme rozsáhlého bodykitu sestávajícího především z předního nárazníku, kapoty, rozšířených blatníků, prahových obkladů a zadního nárazníku a spoileru nad zadním oknem. Míra použití prvků z uhlíkových kompozitů tentokrát zůstala na rozumné úrovni a omezují se prakticky na spodek předního nárazníku a zadní difuzor. Na palubě najdeme dvoubarevné kožené čalounění (na přání s prošíváním) a Alcantarovými doplňky, které v některých případech nahradily plasty. Úpravami prošel přístrojový štít a zájemce o tento stroj se může těšit také na hliníkové pedály s protiskluzovými elementy či nový sportovní volant. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Lumma CLR 558 GT se vyznačuje použitím vznětového motoru V6 doplněného externím elektronickým zařízením Lumma D-Box. Díky jeho použití narostl výkon z původních 240 koní (176 kW) na 276 koní (203 kW), přičemž špička točivého momentu poskočila z výchozích 550 Nm na výsledných 630 Nm. Překonstruována byla výfuková soustava, ústící ve středu zadního difuzoru jednou hlavní a párem menších koncovek s průměrem 100, resp. 80 mm. Pro zlepšení jízdních vlastností na kvalitních cestách aplikovala Lumma Design elektronickou soustavu pro snížení světlé výšky o 40 mm a dvaadvacetipalcové lité ráfky. Ty mají vpředu šířku 10 a vzadu 12 palců a obouvají pneumatiky o rozměru 295/30 R22 a 335/25 R22.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
 
 


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků