Lukáš Pešek: Jako divák na velkou cenu do Brna určitě nepojedu

Ačkoliv motocyklový závodník Lukáš Pešek měl možnost jet srpnovou Grand Prix České republiky v kubatuře Moto2 na divokou kartu, na Masarykově okruhu se zřejmě vůbec neobjeví. Bývalý stálý účastník jednostopého šampionátu totiž loni v průběhu sezony vypadl z kolotoče velkých cen a pro letošní sezonu mistrovství světa silničních motocyklů už nesehnal angažmá. Startuje tak ve španělském mistrovství v barvách německé stáje IAMT Factory Racing, a ta se rozhodla divokou kartu pro Brno nevyužít.

Klepněte pro větší obrázek 
V posledních sezonách Lukáš Pešek příliš důvodů k úsměvu neměl

Zástupci stáje IAMT na předsezónní prezentaci tvrdili, že mají zájem o start ve dvou závodech světového šampionátu. Jenže po plánované účasti na Sachsenringu padla i druhá možnost. „V Brně startovat nebudu, což je pro mě veliké zklamání. Plány a sliby týmu byly úplně jiné než skutky. Nepojedeme, protože motocykl není na takový závod připravený. Hlavním důvodem je to, že se tým neskládá z profesionálů, ale z německých studentů, kteří nemají zkušenosti. Mrzí mě to, ale nic s tím nenadělám,“ řekl AutoRevue.cz Lukáš Pešek.

Němci totiž proti původním předpokladům pozměnili strategii a už myslí na příští sezonu. „Na základě získaných informací a dat z dosavadních závodů a testů budeme vyvíjet nový motocykl, s nímž chceme startovat příští rok v mistrovství světa. Vývoj a testovaní je pro nás v tuto chvíli důležitější než závody,“ řekl šéf týmu IAMT Factory Racing Mike Strobel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lukáš Pešek na loňském (vlevo) a letošním motocyklu a při oslavách s fanoušky na Masarykově okruhu

Tato na první pohled optimistická informace ale neznamená pro Peška příliš velkou naději do budoucna. „Mám smlouvu na tento rok, takže se to může týkat kohokoliv, kdo stáji IAMT přinese od sponzora peníze potřebné na účast v mistrovství světa, a to já rozhodně nejsem,“ konstatoval pětadvacetiletý jezdec, který ve své nejúspěšnější sezoně v roce 2007 ještě jako jezdec třídy do 125 ccm vyhrál dvě velké ceny a v MS obsadil celkově čtvrté místo.

Jen dívat se na brněnské závody se mu o víkendu 12.-14. srpna moc nechce. „Pokud si mě někdo nevyžádá, nebo tam nebudu mít nějaké jednání, tak se do Brna sám o sobě určitě nevypravím,“ dodal Pešek, který na Masarykově okruhu před čtyřmi roky dojel za obrovských ovací fanoušků třetí. Nyní je jeho závodnická budoucnost nejistá. Letos ho čekají ještě tři závody ve Španělsku, ale kde bude jezdit příští rok, zatím netuší.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků