Lotus se přidává, vyvíjí sporťák na elektřinu

Výkonný ředitel Lotusu před několika dny oznámil, že automobilka vyvíjí novou technologii elektrického pohonu, a tak by pro zákazníky a motoristickou veřejnost nemělo být překvapením, když se na trhu objeví první sportovní Lotus s elektromotorem. Je pravda, že v těchto časech pracuje na technologiích alternativního pohonu téměř každý výrobce aut, ovšem k některým nám to vůbec nepasuje a do této skupiny patří i Lotus. Ovšem musíme si začít zvykat.

Novinka z jejich dílny si má přitom zachovat sportovní ráz, ovšem o pohon se už nebude starat zážehový agregát se sytým zvukem, ale poměrně výkonný elektromotor, pro nějž bude energii za chodu vyrábět benzínový generátor. Při stání v garáži si samozřejmě elektrický Lotus bude možné nabít přes elektrickou zásuvku.
Připravovaný vůz se má stát konkurentem vozům jako Fisker Karma nebo Tesla Roadster a automobilce má otevřít nové trhy a rozšířit počty potencionálních zákazníků. Zda se nový pohonný systém dostane do některého ze současných modelů, nebo vyvine automobilka model úplně nový, Michael Kimberley nekonkretizoval. Pravděpodobnější je ale ta druhá možnost, s tím, že novinka si mnohé prvky propůjčí od modelu Evora.
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků