Britská značka se po 11 letech výroby vrací ke kořenům a nabídne vůz se skvělým poměrem hmotnosti a výkonu.
Britská automobilka Lotus přestavila modernizovaný Elise, jehož skelet obsahuje díly z karbonu. Použití tohoto extrémně pevného a mimořádně lehkého materiálu ušetřilo 41 kilogramů. U vozu, který neváží ani celou jednu tunu, je každý kilogram znát. Více než čtyři desítky už jsou tedy skutečně nezanedbatelnou hodnotou. Pohotovostní hmotnost nového Elise Sprint se po dietě ustálila na skvělých 798 kilogramech.
Oblíbeného sportovního roadsteru bylo od roku 1996 vyrobeno téměř 33 tisíc kusů a nový odlehčený model ztělesňuje návrat ke kořenům značky. Odtučňovací kúra se promítla i do takových sfér, jako je například akumulátor, který je nyní o celých 9 kg lehčí. Další kilogramy ušetřilo použití o šest kilogramů lehčích karbonových skořepinových sedadel a kovaných kol z lehkých slitin. Ta jsou lehčí o pět kilogramů. Dalších šest kilo ušetřily karbonové díly karoserie před čelním oknem, ochranný rám proti převrácení, kryt motoru a zadní sklo z polykarbonátu. Seznam pokračuje u volitelných dvoudílných brzd, kde Lotus ušetřil čtyři kila a karbonových prahů.
Lotus Elise Sprint se nabízí se zážehovou 1,6 o výkonu 134 koní, což v případně pohotovostní hmotnosti 798 kg znamená 168 koní na tunu, nebo kompresorem dopovanou 1,8 o výkonu 217 koní, se kterou Elise Sprint vykazuje poměr úctyhodných 257 koní na tunu.
Kromě uvedení nového Sprintu se automobilka Lotus zaměřila také na zbývající modely Elise. Mimo několika málo změn na karoserii se výrobce zaměřil na zvýšení komfortu a úrovně bezpečí za volantem. Nová je středová konzole a nádherné vyrobená otevřená kulisa manuální převodovky. Přístrojový štít má novou grafiku a Elise si volitelně můžete vybavit novým zábavním systémem a přípojkou pro iPod a rozhraním Bluetooth.
Ve Velké Británii si nový Elise Sprint ze zážehovou 1,6 můžete pořídit od 37 300 liber, přeplňovaná 1,8 stojí o 7 tisíc liber víc.
Na běžnou verzi vozu se podívejte zde:
Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.
Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.
Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija