Lotus Omega zmizí policejnímu vozu v několika vteřinách

Dvacet let staré vozy Lotus Carlton/Omega do starého železa nepatří. Přesvědčila se o tom také policejní hlídka ve Švédsku…

V diskusi k nedělnímu článku o modelu Lotus Carlton, v kontinentální Evropě prodávaném svého času jako Lotus Omega, připojil náš čtenář Riwal zajímavé video, které jistě stojí za širší připomenutí. O žádnou horkou novinku nejde, toto video bylo nahráno již před třemi lety a někteří z našich čtenářů je již jistě viděli, přesto může být docela poučné. Sekvenci dlouhou 2:22 podle všeho zachytila kamera v policejním voze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model Carlton/Omega z dílen britského Lotusu patřil k nejrychlejším sedanům světa

Tento policejní vůz, podle vkladatele videa šlo o Saab 9-3 2,0t, byl zřejmě civilně zbarveným vozem s instalovaným radarem, jehož posádka se rozhodla zastavit rychle jedoucí vůz. Nejprve dojede rychlostí okolo 120 km/h automobil Lotus Omega, jehož řidič však po krátkém váhání (zřejmě ve zpětném zrcátku analyzoval riziko hrozby) prošlápne plynový pedál k podlaze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lotus Carlton/Omega dosahoval výkonu 382 koní (281 kW) a jezdil 283 km/h

Zrychlovat v tu chvíli začíná také policejní vůz, ovšem sedan Lotus Omega v pouhých několika vteřinách mizí z dohledu, čímž prakticky celé pronásledování končí. Policejní Saab se pak pokouší v honičce pokračovat, přičemž jeho rychlost na rovném přehledném úseku jen na několik okamžiků překročí hranici 200 km/h.

Retro | Zajímavosti | Design | Technika | Sportovní auta | Fascinace | Sedany | Opel | Lotus

Lotus Carlton (1990): (takřka) nejrychlejší sedan světa jezdil 283 km/h

Zarážejících je zde ale hned několik skutečností. I podle reakcí řidičů ostatních zúčastněných automobilů se zdá, že šlo skutečně o civilně zbarvený policejní automobil (jeho příslušnost nebyla tedy zřetelná), který navíc zřejmě neměl zapnuto výstražné osvětlení (bylo by vidět v odrazech) ani sirénu (byla by slyšet ve zvukové stopě), přesto se jeho řidič v běžném provozu odvážil porušovat dopravní předpisy.

Nelze samozřejmě omlouvat rychlou jízdu řidiče Lotusu, ani to, že při změnách směru jízdy nepoužíval blinkry. Na druhou stranu: alespoň z toho, co v tomto záznamu můžeme sledovat, je dobře patrné, že Lotus předjížděl ostatní auta pouze v přehledných úsecích silnice a na rozdíl od policejního vozu nejezdil přes plnou čáru...
 

Děkujeme za tip Riwale! 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků