Lotus Omega zmizí policejnímu vozu v několika vteřinách

Dvacet let staré vozy Lotus Carlton/Omega do starého železa nepatří. Přesvědčila se o tom také policejní hlídka ve Švédsku…

V diskusi k nedělnímu článku o modelu Lotus Carlton, v kontinentální Evropě prodávaném svého času jako Lotus Omega, připojil náš čtenář Riwal zajímavé video, které jistě stojí za širší připomenutí. O žádnou horkou novinku nejde, toto video bylo nahráno již před třemi lety a někteří z našich čtenářů je již jistě viděli, přesto může být docela poučné. Sekvenci dlouhou 2:22 podle všeho zachytila kamera v policejním voze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model Carlton/Omega z dílen britského Lotusu patřil k nejrychlejším sedanům světa

Tento policejní vůz, podle vkladatele videa šlo o Saab 9-3 2,0t, byl zřejmě civilně zbarveným vozem s instalovaným radarem, jehož posádka se rozhodla zastavit rychle jedoucí vůz. Nejprve dojede rychlostí okolo 120 km/h automobil Lotus Omega, jehož řidič však po krátkém váhání (zřejmě ve zpětném zrcátku analyzoval riziko hrozby) prošlápne plynový pedál k podlaze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lotus Carlton/Omega dosahoval výkonu 382 koní (281 kW) a jezdil 283 km/h

Zrychlovat v tu chvíli začíná také policejní vůz, ovšem sedan Lotus Omega v pouhých několika vteřinách mizí z dohledu, čímž prakticky celé pronásledování končí. Policejní Saab se pak pokouší v honičce pokračovat, přičemž jeho rychlost na rovném přehledném úseku jen na několik okamžiků překročí hranici 200 km/h.

Zajímavosti | Retro | Technika | Sportovní auta | Fascinace | Sedany | Design | Opel | Lotus

Lotus Carlton (1990): (takřka) nejrychlejší sedan světa jezdil 283 km/h

Zarážejících je zde ale hned několik skutečností. I podle reakcí řidičů ostatních zúčastněných automobilů se zdá, že šlo skutečně o civilně zbarvený policejní automobil (jeho příslušnost nebyla tedy zřetelná), který navíc zřejmě neměl zapnuto výstražné osvětlení (bylo by vidět v odrazech) ani sirénu (byla by slyšet ve zvukové stopě), přesto se jeho řidič v běžném provozu odvážil porušovat dopravní předpisy.

Nelze samozřejmě omlouvat rychlou jízdu řidiče Lotusu, ani to, že při změnách směru jízdy nepoužíval blinkry. Na druhou stranu: alespoň z toho, co v tomto záznamu můžeme sledovat, je dobře patrné, že Lotus předjížděl ostatní auta pouze v přehledných úsecích silnice a na rozdíl od policejního vozu nejezdil přes plnou čáru...
 

Děkujeme za tip Riwale! 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků