Lotus nakonec státní podporu dostane

Legendární britská značka má bohaté plány, ale k jejich naplnění chybí maličkost: peníze. A ty by nakonec měly přijít ze státních fondů.

Slavný malosériový producent Lotus zatím vyrábí jen tři modely, ale v posledních letech představil projekty pro dalších šest řad, které by se mohly na silnici objevit před koncem roku 2015. Finanční situace firmy ale není nejlepší, a tak Lotus letos na jaře požádal britský Fond pro regionální rozvoj o půjčku ve výši v přepočtu dosahující 800 milionů korun.

Lotus

Lotus Esprit 2013: legenda se vrací

Tuto půjčku ale zmíněný fond, jehož údajným cílem je podpora pracovních míst, tehdy zamítnul, nicméně podle nejčerstvějších informací to vypadá, že se Lotus od úřadů peněz nakonec dočká. Konečná výše zveřejněna nebyla, zároveň se proslýchá, že nepůjde o žádnou nízko úročenou půjčku, ale o dotaci, jejíž výše bude tedy zřejmě v porovnání s původními požadavky omezená.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Lotus Evora GTE s šestiválcem Toyota o výkonu 444 koní (327 kW)

Na novou fabriku nebo dokončení rozkreslených projektů to tedy nejspíš nebude, ale jméno Lotus podle všeho nad vodou prozatím udrží.
 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků