Lotus Exos T125: bez jakýchkoli kompromisů

Lotus představil svůj nový model Exos Type 125. Je to konečně pořádné auto na okruhy, připomíná už spíše Formuli 1. (+video)

Tento stroj váží pouhých 650 kg, je velmi podobný speciálům Formule 1 a společnost Lotus jej hodlá nabízet běžným řidičům. Série má být omezena na 25 vozů a spekuluje se o cenovce okolo jednoho milionu eur. Před zadní nápravou model Lotus Exos Type 125 skrývá vidlicový osmiválec Cosworth s objemem 3,5 l a výkonem 659 koní (485 kW). Jednotka točí až 10 300 ot./min., přičemž hranici omezovače lze po stisku tlačítka krátkodobě zvýšit o dalších 500 ot./min. Na motor navazuje poloautomatická převodovka s řazením páčkami pod volantem. S tímto vybavením stroj dosahuje poměru bezmála 1 000 koní na tunu hmotnosti, což slibuje mimořádné jízdní výkony, ačkoli o nich Lotus zatím mlčí.

Model T125 si s monoposty F1 po konstrukční stránce v ničem nezadá, nízké hmotnosti bylo dosaženo použitím nosné skořepiny vyrobené z uhlíkových kompozitů. Z podobného materiálu jsou i díly závěsů kol, brzdy mají uhlíko-keramické brzdy. Karoserie může být lakována v některé z barevných kombinací, jimiž se Lotusy v minulosti proslavily, a to včetně v zeleno žlutých odstínech. Řidič bude mít k dsipozici kokpit skutečného vozu F1 včetně volantu s informačním displejem na jeho středu.

Stephen Wright z oddělení Lotus Motorsport přesto tvrdí, že „toto auto bude snadné na řízení i obsluhu“. Podle něj majitel nebude potřebovat mít kolem sebe tým pomocníků, pokud bude mít chuť, auto zkrátka dopraví na závodní trať a sveze se. Velmi zajímavá je zpráva o servisních intervalech, které jsou stanoveny na 4 500 km. V ceně vozu je zahrnut rovněž tréninkový program, který má řidiči pod vedením pánů Miky Häkkinena a Jarna Trulliho pomoci sžít se s jeho novým mazlíčkem.

Vozy se budou stavět v britském Norfolku a první z nich mají být dohotoveny v létě příštího roku. Pokud chcete být mezi jejich 25 majiteli, je čas vyrazit na sever...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus Exos T125 zatím takto
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků