Lotus Exige Scura: jen 35 exemplářů

Lotus v Tokiu představil extrémně vzácnou sérii své řady Exige. Bude se vyznačovat skvělými výkony a „smrtící” barvou.

Kam ten svět spěje? Hrdí Angličané podlehli tlaku doby a tržním principům a svoji horkou novinku představili na právě začínajícím autosalonu v Tokiu. Uvedení série Exige Scura (nebo chcete-li Stealth) tak dokazuje, že letos Tokio nepatří pouze a výhradně novinkám japonských producentů.

Vyrobeno bude jen 35 exemplářů tohoto klenotu, jenž se vyznačuje především specifickým lakováním, ale též drobnými úpravami v interiéru. „Exige Scura je strhující vůz, který nabízí adrenalinem naplněné zkušenosti,“ tvrdí rozparáděný šéf Lotus Cars Luke Bennett a jedním dechem dodává: „Naši zákazníci vybírají Exige kvůli nervydrásajícím výkonům a dynamickému designu a tato zvláštní edice vozu přidává v obou zmíněných ohledech.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Větší část karosérie je lakována matným, černým odstínem, jistý náznak vnitřního kontrastu naznačují „rychlé pruhy“ vytvořené naopak vysoce lesklou černou barvou. Příď vozu série Scura zdobí „lízátko“ z uhlíkových kompozitů a dodatečné otvory pro přívod vzduchu k olejovému chladiči, zádi pak dominuje rozměrné přítlačné křídlo, jež svým zpracováním podporuje čistě technicistní vzhled celého auta. Interiér se pak vyznačuje rozsáhlejším využitím kompozitních materiálů, jejichž posláním je dále snížit pohotovostní hmotnost celého vozu. Speciální tmavá vrstva nanesená na hliníkových madlech řadicí páky a ruční brzdy tyto díly navíc jejich vzhledem přibližuje celkově temnému vzezření auta. S matným lakováním povrchových dílů karosérie však spíše kontrastují vesměs hladké a lesklé povrchy použité k obkladům interiéru.    
 
Lotus Exige ze série Scura disponuje nezměněnou pohonnou jednotkou, úspora hmotnosti však přinesla schopnost zrychlit z klidu na 100 km/h již za 4,1 s. Soupis všech dílčích úprav naznačuje, že si řidič za volantem užije ještě více legrace. V základní výbavě sady Scura totiž najdeme kromě jiného i programovatelný protiprokluzový systém či dvousměrně stavitelné tlumiče Ohlins.

A na závěr zde máme cenu, která však není nikterak bláznivá: začíná na částce 60 000 Euro, což představuje řekněme tři Octavie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Lotus Exige Scura alias Stealth
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků