Lotus Exige S: facelift a 20 koní k dobru

Modernizovaný Exige S přináší omlazený vzhled a skýtá vylepšený jízdní potenciál. Na stovku nyní zrychlí již za 4,5 sekundy.

Na první pohled se faceliftovaný Lotus Exige S vyznačuje pozměněnou přídí a novým, větším křídlem na zádi vyrobeným z uhlíkových kompozitů. Tento spoiler vychází z jednotky použité na předloňském ženevském konceptu Exige GT3, v porovnání s dřívějším křídlem je ale o 181 mm širší, o 46 mm vyšší a je o 63 mm posunut směrem vzad. Vypadá dobře, ale především se díky němu konstruktérům podařilo zvýšit přítlak zadní nápravy o 42 kg při rychlosti 160 km/h.

Také tvarování přídě přineslo zlepšení užitných vlastností. Vyznačuje se větším hlavním vstupem pro vzduch k chladiči kapaliny, čímž se podařilo zvýšit účinnost pohonné jednotky. Po stranách se nachází dva menší (ale rovněž zvětšené) vstupy vzduchu ke dvěma chladičům oleje. Změny na přídi a vstupech chladicího vzduchu byly optimalizovány přimo pro použití upravené pohonné jednotky.

Motor nyní při instalaci příplatkového paketu dosahuje výkonu 240 koní při 8 000 ot./min., za nějž vděčí přeplňovacímu kompresoru Magnuson/Eaton M62, sacímu traktu se zvětšeným průtokem, nové spojce a přepracovanému střešnímu sání, které vede více vzduchu k mezichladiči stlačovaného vzduchu. Točivý moment se vyšplhal na 230 Nm při 5 500 ot./min. 

Nárůst výkonových parametrů vede pochopitelně k lepším jízdním výkonům. Upravený Lotus Exige S tak zrychlí z 0 na 96 km/h za 4,5 s a dosáhne rychlosti 235 km/h. I přesto se však podařilo udržet spotřebu paliva na únosné míře: v kombinovaném režimu totiž vůz spotřebuje v průměru jen velmi slušných 9,1 l/100 km.

K výše zmíněné příplatkové sadě patří také nové, odvrtávané a větrané brzdové kotouče AP Racing o průměru 308 mm, čtyřpístkové třmeny a protiprokluzový systém s volitelnou účinností. Zároveň zahrnuje také „systém pro raketový start“ ze závodního programu GT3. V rámci něj lze předvolit otáčky pro start z místa a skloubit je s úrovní aktivity protiprokluzového systému. První modernizované vozy Lotus Exige S se ke svým majitelům dostanou letos v květnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lotus Exige S
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 45 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků