Lotus Exige S: facelift a 20 koní k dobru

Modernizovaný Exige S přináší omlazený vzhled a skýtá vylepšený jízdní potenciál. Na stovku nyní zrychlí již za 4,5 sekundy.

Na první pohled se faceliftovaný Lotus Exige S vyznačuje pozměněnou přídí a novým, větším křídlem na zádi vyrobeným z uhlíkových kompozitů. Tento spoiler vychází z jednotky použité na předloňském ženevském konceptu Exige GT3, v porovnání s dřívějším křídlem je ale o 181 mm širší, o 46 mm vyšší a je o 63 mm posunut směrem vzad. Vypadá dobře, ale především se díky němu konstruktérům podařilo zvýšit přítlak zadní nápravy o 42 kg při rychlosti 160 km/h.

Také tvarování přídě přineslo zlepšení užitných vlastností. Vyznačuje se větším hlavním vstupem pro vzduch k chladiči kapaliny, čímž se podařilo zvýšit účinnost pohonné jednotky. Po stranách se nachází dva menší (ale rovněž zvětšené) vstupy vzduchu ke dvěma chladičům oleje. Změny na přídi a vstupech chladicího vzduchu byly optimalizovány přimo pro použití upravené pohonné jednotky.

Motor nyní při instalaci příplatkového paketu dosahuje výkonu 240 koní při 8 000 ot./min., za nějž vděčí přeplňovacímu kompresoru Magnuson/Eaton M62, sacímu traktu se zvětšeným průtokem, nové spojce a přepracovanému střešnímu sání, které vede více vzduchu k mezichladiči stlačovaného vzduchu. Točivý moment se vyšplhal na 230 Nm při 5 500 ot./min. 

Nárůst výkonových parametrů vede pochopitelně k lepším jízdním výkonům. Upravený Lotus Exige S tak zrychlí z 0 na 96 km/h za 4,5 s a dosáhne rychlosti 235 km/h. I přesto se však podařilo udržet spotřebu paliva na únosné míře: v kombinovaném režimu totiž vůz spotřebuje v průměru jen velmi slušných 9,1 l/100 km.

K výše zmíněné příplatkové sadě patří také nové, odvrtávané a větrané brzdové kotouče AP Racing o průměru 308 mm, čtyřpístkové třmeny a protiprokluzový systém s volitelnou účinností. Zároveň zahrnuje také „systém pro raketový start“ ze závodního programu GT3. V rámci něj lze předvolit otáčky pro start z místa a skloubit je s úrovní aktivity protiprokluzového systému. První modernizované vozy Lotus Exige S se ke svým majitelům dostanou letos v květnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lotus Exige S
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků