Lotus Exige jako Extrema s motorem Corvette ZR-1

Malý a lehký sportovní vůz jede lépe než velký a těžký stroj, a to bez ohledu na výkon motoru. To je pravda. Ale…

… můžete také vzít lehký sportovní vůz, dále jej odlehčit a opatřit mohutným motorem. K tomuto extrémnímu zásahu přikročila dosud prakticky neznámá společnost Composite Worx z italského Bergama. V jejích dílnách vznikla působivá, radikálně přestavěná konstrukce Lotus Extrema vycházející ze standardního provedení tradičního britského modelu Lotus Exige.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lotus Extrema posouvá odkaz lehkých a silných strojů Lotus do nových dimenzí

Ačkoli italská společnost Composite Worx dosud do povědomí příznivců automobilů nepronikla, právě tato stavba by jí vše mohla bohatě vynahradit. Její model Lotus Extrema totiž nese v zadní části své karoserie robustní americký zážehový osmiválec GM LS9 ze sportovního modelu Chevrolet Corvette ZR-1, který po drobných úpravách dosahuje výkonu plných 658 koní (484 kW), tedy o nějakých 10 koní více.

Lotus

Lotus Exige S: facelift a 20 koní k dobru

Chevrolet Corvette ZR-1, dárce tohoto orgánu, zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,4 s a dosahuje rychlosti 330 km/h. Lotus Extrema sice jede „jen“ 322 km/h, ovšem na zrychlení bude citelně čipernější. Z 0 na 100 km/h se rozjede za 2,9 s a z klidu na 161 km/h (0 – 100 mph) to zvládne za 7 s. Svoji roli na těchto výsledcích hraje především nízká pohotovostní hmotnost na hranici 970 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Společnost Composite Worx sází na rozsáhlejší použití uhlíkových kompozitů

Ani docela těžká pohonná jednotka tak model Lotus Exige nezbavila jeho zřejmě nejvýraznější devizy v podobě nízké hmotnosti. Tu se konstruktérům italské firmy Composite Worx podařilo přidržet v zajímavých mezích také díky karosářským dílům z uhlíkových kompozitů, z nichž jsou vyrobena také obě přední skořepinová sedadla.
 

Zdroj: Composite Worx

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 135 720 km
Cena: 124 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 40 056 km
Cena: 129 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2012
Stav: 71 175 km
Cena: 207 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků