Lotus Exige jako Extrema s motorem Corvette ZR-1

Malý a lehký sportovní vůz jede lépe než velký a těžký stroj, a to bez ohledu na výkon motoru. To je pravda. Ale…

… můžete také vzít lehký sportovní vůz, dále jej odlehčit a opatřit mohutným motorem. K tomuto extrémnímu zásahu přikročila dosud prakticky neznámá společnost Composite Worx z italského Bergama. V jejích dílnách vznikla působivá, radikálně přestavěná konstrukce Lotus Extrema vycházející ze standardního provedení tradičního britského modelu Lotus Exige.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lotus Extrema posouvá odkaz lehkých a silných strojů Lotus do nových dimenzí

Ačkoli italská společnost Composite Worx dosud do povědomí příznivců automobilů nepronikla, právě tato stavba by jí vše mohla bohatě vynahradit. Její model Lotus Extrema totiž nese v zadní části své karoserie robustní americký zážehový osmiválec GM LS9 ze sportovního modelu Chevrolet Corvette ZR-1, který po drobných úpravách dosahuje výkonu plných 658 koní (484 kW), tedy o nějakých 10 koní více.

Lotus

Lotus Exige S: facelift a 20 koní k dobru

Chevrolet Corvette ZR-1, dárce tohoto orgánu, zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,4 s a dosahuje rychlosti 330 km/h. Lotus Extrema sice jede „jen“ 322 km/h, ovšem na zrychlení bude citelně čipernější. Z 0 na 100 km/h se rozjede za 2,9 s a z klidu na 161 km/h (0 – 100 mph) to zvládne za 7 s. Svoji roli na těchto výsledcích hraje především nízká pohotovostní hmotnost na hranici 970 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Společnost Composite Worx sází na rozsáhlejší použití uhlíkových kompozitů

Ani docela těžká pohonná jednotka tak model Lotus Exige nezbavila jeho zřejmě nejvýraznější devizy v podobě nízké hmotnosti. Tu se konstruktérům italské firmy Composite Worx podařilo přidržet v zajímavých mezích také díky karosářským dílům z uhlíkových kompozitů, z nichž jsou vyrobena také obě přední skořepinová sedadla.
 

Zdroj: Composite Worx

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 119 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2014
Stav: 8 309 km
Cena: 210 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků