Lotus Exige jako Extrema s motorem Corvette ZR-1

Malý a lehký sportovní vůz jede lépe než velký a těžký stroj, a to bez ohledu na výkon motoru. To je pravda. Ale…

… můžete také vzít lehký sportovní vůz, dále jej odlehčit a opatřit mohutným motorem. K tomuto extrémnímu zásahu přikročila dosud prakticky neznámá společnost Composite Worx z italského Bergama. V jejích dílnách vznikla působivá, radikálně přestavěná konstrukce Lotus Extrema vycházející ze standardního provedení tradičního britského modelu Lotus Exige.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lotus Extrema posouvá odkaz lehkých a silných strojů Lotus do nových dimenzí

Ačkoli italská společnost Composite Worx dosud do povědomí příznivců automobilů nepronikla, právě tato stavba by jí vše mohla bohatě vynahradit. Její model Lotus Extrema totiž nese v zadní části své karoserie robustní americký zážehový osmiválec GM LS9 ze sportovního modelu Chevrolet Corvette ZR-1, který po drobných úpravách dosahuje výkonu plných 658 koní (484 kW), tedy o nějakých 10 koní více.

Lotus

Lotus Exige S: facelift a 20 koní k dobru

Chevrolet Corvette ZR-1, dárce tohoto orgánu, zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,4 s a dosahuje rychlosti 330 km/h. Lotus Extrema sice jede „jen“ 322 km/h, ovšem na zrychlení bude citelně čipernější. Z 0 na 100 km/h se rozjede za 2,9 s a z klidu na 161 km/h (0 – 100 mph) to zvládne za 7 s. Svoji roli na těchto výsledcích hraje především nízká pohotovostní hmotnost na hranici 970 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Společnost Composite Worx sází na rozsáhlejší použití uhlíkových kompozitů

Ani docela těžká pohonná jednotka tak model Lotus Exige nezbavila jeho zřejmě nejvýraznější devizy v podobě nízké hmotnosti. Tu se konstruktérům italské firmy Composite Worx podařilo přidržet v zajímavých mezích také díky karosářským dílům z uhlíkových kompozitů, z nichž jsou vyrobena také obě přední skořepinová sedadla.
 

Zdroj: Composite Worx

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 135 720 km
Cena: 115 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2012
Stav: 71 175 km
Cena: 200 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.796
Rok výroby: 2010
Stav: 89 442 km
Cena: 140 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 72 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků