Lotus Exige Cup 260 2009: ještě méně kil

Lotus je jednou z mála automobilek, která má recept na úspěch v podobě shazování přebytečných kilogramů.

Při příležitosti pařížského autosalonu představil Lotus model Exige Cup 260 pro modelový rok 2009, a jak jsme již zvyklí, opět s řadou vylepšení. Malé nekompromisní sporťáky dělají starosti mnohem dražším a výkonnějším vozům na okruzích po celém světě.

Nový Exige Cup totiž dostal další odtučňovací kůru a výsledkem je pohotovostní hmotnost jemně pod hranicí 900 kg. To se inženýrům podařilo díky rozsáhlejšímu využití karbonových dílů.

Pod kapotou vozu stále trůni motor z dílen Toyoty. Jde o čtyřválec o objemu 1,8 l přeplňovaný kompresorem Eaton, kterého maximální výkon činí 260 koní při 8000 otáčkách za minutu a točivý moment vrcholí na hodnotě 236 Nm při 6000 ot. Omezovač je nastaven až na 8500 ot./min., takže o zábavu s motorem jistě nouze nebude. Na zadní kola se výkon přenáší skrz šestistupňový manuál a zpomalování se starají výkonné brzdy s vrtanými kotouči na všech kolech – ty přední si na starost vzala společnost AP Racing, zadní pak Brembo.

Díky nízké hmotnosti je dynamika vozu skvělá. Stovku zvládne za 4,1 sekundy, čemu napomáhá také optimální nastavení systému trakční kontroly. Perfektní je i zrychlení na 160 km/h – to se odehraje během 9,9 s, maximální rychlost pak činí 245 km/h. Zmínit třeba také fakt, že zadní spoiler spolu s difuzorem produkují až 40 kg přítlaku na zadní nápravu již při rychlosti 160 km/h.

Na ladění podvozku spolupracoval Lotus s firmami Bilstein a Eibach, které dodaly tlumiče, resp. pružiny. Testy pochopitelně probíhaly tam, kde Exige patří – na okruzích. Jako optimální se osvědčili pneumatiky Yokohama.

Pokud chcete ortodoxní sporťák bez jakýchkoli kompromisů, připravte si 67 600 Eur. Tato cena byla oficiálně stanovena na německém trhu a je třeba uznat, že není nijak přemrštěna. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus Exige - záruka nízké hmotnosti

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků