Lotus Evora S odhalen, má kompresor a 350 koní

Že Lotus chystá Evoru S víme již dlouho a od jisté doby jsme si jisti i tím, že ji představí na autosalonu v Paříži na přelomu září a října. Lidé z automobilky jsou ale zjevně nedočkaví, a tak svou poslední novinku odhalili raději již nyní. To nejpodrobnější možné představení z dostupných informací a fotografií dohromady nedáme, to podstatné ale známe.

Relativně velký Lotus se již v základu pyšní solidním výkonem 280 koní z šestiválce 3,5 původem od Toyoty. Že verze S přidá trochu sportu bylo jasné, otazníky ale visely nad tím, jak toho docílí. Nyní to víme stoprocentně - S bude znamenat i Supercharged, motor tedy bude přeplňován mechanickým kompresorem. Ten Šípkové Evorce vdechne navíc 70 koní výkonu a svými 350 koníky se vůz bude ve výsledku nebezpečně blížit pozicím, které kdysi okupoval slavný Esprit.

Krom koní navíc došlo i na další úpravy. Standardem bude u Evory S sportovní paket s možností nastavení ostřejší reakce plynu a „odjištění” klapky výfuku, zajímavější jsou ale nepřehlédnutelné úpravy aerodynamiky s masivním difusorem s centrálně uloženým výfukem na zádi a nové brzdy s vrtanými kotouči. Zbylé drobnosti jako standardně dodávaný head-up displej pro zborazování klíčových palubních dat přímo před očima řidiče nás o sportovnosti modelu zřejmě nepřesvědčí, a tak se jimi nebudeme podrobněji zabývat.

Více o „eSku” napoví přiložené technické parametry, více zatím nevíme. Podle očekávání ale nebude jedinou novinkou Lotusu pod Eiffelovou věží. Vedle verze S totiž pŕibude v nabídce i varianta IPS, což bohužel není žádná sportovní lahůdka, ale znak snahy o dodání špetky atraktivity jinak veskrze nudné verzi s automatickou převodovkou (IPS značí Intelligent Precision Shift, uf uf). IPS bude postavena na bázi standardní Evory a nabídne tak 280 koní výkonu. Šestistupňový automat neznámé kontrukce (zřejmě HDM) bude disponovat ovládáním vyvinutým přímo Lotusem a chybět nebudou ani obligátní „pádýlka” pod volantem. Už teď se koušeme nudou a Lotus to jistě ví, své rozhodnutí nabídnout tuto variantu ale obhajuje poptávkou v Asii, na středním východě a v USA, kde si zákazníci tři pedály pro ovládání vozu neoblíbili.

Další podrobnosti naleznete v přiloženém přehledu. A pokud je v něm nenajdete, očekávejte je v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lotus Evora S

Základní technické parametry Lotusu Evora S

Motor a přenos výkonu

  • 3,5litrový šestiválec DOHC, uložený uprostřed
  • Nejvyšší výkon 350 koní / 257,5 kW při 7000 ot./min
  • Nejvyšší točivý moment 400 Nm při 4500 ot./min
  • Šestistupňová manuální převodovka

Dynamika a spotřeba

  • Zrychlení 0-100 km/h za 4,8 s
  • Maximální rychlost 276 km/h
  • Spotřeba paliva:
  • město 14,5 l/100km
  • mimo město 7,4 l/100km
  • kombinovaná 10,0l/100km

Podvozek a hmotnost

  • Dvojitý lichoběžník vpředu i vzadu, hliníková ramena
  • Vysoce výkonné plynové tlumiče Bilstein
  • Pružiny Eibach
  • Pohotovostní hmotnost 1437 kg
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 65 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků