Lotus Evora: podrobné specifikace jsou na světě

Na veřejnost pronikly konkrétní technické detaily Lotusu Evora. A naznačují, že nový Lotus nebude žádné ořezávátko.

Vskutku detailní informace o nové Evoře se dostaly ven díky horlivosti členů klubu Lotus Enthusiast. Ti kdesi vyšťourali a na svém webu umístili tabulky s technickými daty, jimiž se má vyznačovat Evora modelového roku 2010 v modifikaci pro americký trh. Jsme za ně rádi, protože si můžeme o připravovaném a pro Lotus velmi významném modelu udělat přesnější obrázek. Navíc je podle nich jasné, že se máme rozhodně nač těšit, půjde navíc o větší a dražší vůz než dosavadní Elise a Exige.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz bude mít napříč před zadní nápravou uložený krátkozdvihový, celohliníkový šestiválec s čtveřicí hlavních ložisek a objemem 3 456 ccm, jenž se vyznačuje rozvody 2x2 OHC a proměnným časováním všech ventilů Dual VVTi. Při kompresním stupni 10,1:1 bude dávat výkon 280 koní (206 kW) při 6 400 ot./min., točivý moment vrcholí hodnotou 350 Nm při 4 700 ot./min. Motor bude doplněn šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou, jež bude k dispozici ve dvou verzích se shodnými stálými převody. Ta „sportovní“ má kratší třetí až šestý stupeň. Známe i takové podrobnosti, jako otáčky volnoběhu (600 – 680 ot./min.), objem palivové nádrže (60 l), počet otáček volantu mezi krajními rejdy (2,86) nebo průměr otáčení 10,1 m). Servisní interval byl stanoven na 15 000 km, v Evropě bude Evora nabízena s plnou zárukou 3 roky/100 000 km a 8 let na prorezivění karosérie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Lotus Evora bude při pohotovostní hmotnosti 1 382 kg zrychlovat z klidu na 100 km/h za 5,1 s a na 160 km/h za 12,2 s, ze stovky zabrzdí za 2,4 s na trase 33,6 m. Ve městě přitom spotřebuje 12,4, mimo město 6,5 a v kombinaci 8,7 l/100 km. Vůz stane na rozvoru náprav 2 575 mm, bude dlouhý 4 342 mm, široký 1 848 mm a vysoký 1 223 mm. Rozchod kol vpředu/vzadu bude 1 567/1 575 mm, světlá výška byla stanovena na 120 mm. Přední kola obují pneumatiky 225/40 ZR18, ta zadní pak 255/35 ZR19, půjde o oblíbené Pirelli P-Zero.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za základ poslouží modulární hliníkový rám VVA z lepených rovných a hydroformovaných hliníkových dílů. Přední i zadní kola jsou zavěšena na dvojicích lichoběžníkových ramen z kovaného hliníku, pružinách Eibach a tlumičích Bilstein. Hmotnost bude rozdělena v poměru 39:61 ve prospěch zadní poháněné nápravy. Všechna kola budou osazena čtyřpístkovými třmeny AP Racing, brzdový system s větranými kotouči 350/332 mm doplní hydraulický asistent, ABS Bosch s rozdělovačem EBD a elektronická závěra diferenciálu EDL.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus Evora
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků