Lotus Evora GTE: superlotus pro všechny!

Původně se o Evoře GTE hovořilo jako o omezené sérii pro čínské zákazníky, nicméně údajně „mimořádně příznivé ohlasy veřejnosti“ značku Lotus přiměly k jejímu uvedení na evropské trhy. Tento superstroj vychází ze závodního provedení Evora GTE a sdílí s ním i pohonnou jednotku v podobě kompresorem přeplňovaného vidlicového šestiválce Toyota s objemem 3,5 l a výkonem 444 koní (327 kW). Nová sekvenční převodovka AMT (Automated Manual Transmission) přenáší točivý moment na zadní kola s kovanými ráfky, jištěním centrální maticí a pneumatikami Pirelli P-Zero Corsa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale tím to nekončí. Kromě citelně zvýšeného výkonu se Evora GTE vyznačuje také pohotovostní hmotností sníženou o rovněž výrazných 105 kg (standardní Lotsu Evora váží 1 350 kg). Za tímto omezením stojí především rozsáhlé využití uhlíkových kompozitů, z nichž jsou vyrobeny kromě jiných také oba nárazníky, dveře, přítlačné křídlo nebo rámy závodních sedadel Recaro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota RAV4 2.231
Rok výroby: 2006
Stav: 133 880 km
Cena: 140 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 1999
Stav: 168 592 km
Cena: 26 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 310 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků