Lotus Evora Carbon Concept: britský sporťák po dietě

Lotus zasvětil svou letošní expozici na ženevském autosalonu modelu Evora, na jehož bázi zde představuje hned dva koncepty. A zatímco ten první s označením 414E Hybrid má zřejmě ještě do produkce daleko, ten druhý, Carbon Concept se má začít vyrábět nejpozději do roka. A uvedená předprodukční verze má znázornit, jak bude lehčí, mrštnější a trochu svěžejší Evora vypadat.

Představený exemplář, o kterém nám prozatím automobilka moc informací nenabídla, má znázorňovat tendence tvůrců přetransformovat některé vlastnosti ze sportovního speciálu pro sérii FIA GT4 do produkční verze, aby si tyto unikátní sportovní vlastnosti mohl vychutnat i běžný smrtelník. Vše má být navíc oslazeno patřičnou dávkou exkluzivity, v interiéru třeba najdeme kombinaci kůži a alcantary a množství karbonových dekorativních prvků. Ty najdeme ve funkční podobě ktéž na vybraných částech karoserie (střecha, difuzor), kde byly použity s cílem významně snížit celkovou hmotnost vozu, konečným číslem se však už automobilka nepochlubila.

Evora Carbon Concept ovšem zřejmě současnou verzi přímo nenahradí, ale přijde spíš jako „nadstavba“, kterou si za příplatek budou moci dopřát ti, kterým standardní Evora už nezrychlí tep.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lotus Evora Carbon Concept je už jenom pouhý krůček od produkce
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků