Lotus Evora 400 je nejrychlejší silniční Lotus všech dob

Britská automobilka Lotus ukázala nový model Evora 400. Veřejnost ho poprvé uvidí na autosalonu v Ženevě a prý se jedná o nejsilnější a nejrychlejší silniční lotus v historii. Automobilka použila nové šasi, které je o 22 kg lehčí než u předchůdce. Nový je i podvozek, brzdy a auto má standardně samosvor, pokud si koupíte verzi s manuálem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled to vypadá jen jako facelift Evory, ale pod povrchem je úplně nové šasi a přepracována byla i aerodynamika. Motor má přes 400 koní a auto jede 300 km/h

Na Evoře se výrazně změnila přední část, auto dostalo také jinak řešený zadní nárazník s difuzorem a centrálním výfukem a nový tvar má i zadní křídlo. Rovněž v interiéru se Lotus polepšil a šel více k luxusu a pohodlí než ke spartánskému okruhovému autu. Povšimněte si zadních sedaček, ovšem ty budou sloužit spíše jako odkládací prostor.

Retro | Zajímavosti | Design | Technika | Sportovní auta | Fascinace | Sedany | Opel | Lotus

Lotus Carlton (1990): (takřka) nejrychlejší sedan světa jezdil 283 km/h

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na takový interiér nejsme u Lotusu příliš zvyklí. Že by zákazníci vyměkli? To asi ani ne, spíše už jen mají svoji důstojnost. Zadní sedačky ale budou maximálně pro děti

O pohon Lotusu Evora 400 se stará kompresorem přeplňovaný šestiválec 3,5 l, který na zadní kola posílá přes šestistupňový manuál výkon 298 kW (405 k) a točivý moment 410 Nm. Za příplatek můžete mít i šestistupňový automat, ale k tomu nedostanete samosvorný diferenciál.

Podle Lotusu zrychlí Evora 400 na 100 km/h za 4,2 sekundy a rozjede se na 300 km/h, což je rychlost, která byla silničním lotusům prozatím zapovězena. Prodeje začnou v létě 2015.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků