Lotus Elise: facelift ve stylu Evory

Lotus představuje první snímky a podrobnosti k modernizovanému modelu Elise. Ten pro rok 2010 převzal rysy větší Evory.

Lotus Elise se dočkal kompletního omlazení pro modelový rok 2011. Kromě modifikací exteriéru se změny dotkly i pohonných jednotek směřujících ke zvýšení jejich efektivity. Pojďme si tak jednotlivé změny představit pěkně popořádku.

Mezi nejvýraznější prvky modelu pro rok 2011 patří změna koncepce předních světlometů, jež se nyní spokojí s jedinými sdruženými jednotkami, do nichž jsou vestavěna denní světla složená z LED. Podle prvních snímků se zdá, že přední mlhovky chybí. Že se rekonstrukce přední části vozu se nesla v duchu služebně mladší série Evora, je znát na první pohled. Patrné je to zejména při pohledu na širokou masku chladiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sdružené zadní svítilny zůstaly co do své koncepce zachovány, nicméně ventilační otvory z vnějších okrajů zadní části nového typu Elise zmizely. Záď navíc nyní disponuje širokým a kompaktním nárazníkem, do jehož spodního okraje byl velmi citilivě včleněn difuzor. Podle výrobce se právě modifikace karosérie nového modelu významnou měrou podílely na snížení odporu vzduchu a ve výsledku i snížení spotřeby paliva potažmo emisí CO2 o plných 13 %. Díky tomu se všechny tři modely řady Elise nyní vměstnají pod hladinu 200 g/km a kombinovaná spotřeba začíná těsně nad hranicí 6,1 l/100km. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na omlazeném modelu se nachází nová šestistupňová, manuálně řazená převodovka s těsnějším odstupňováním, tempomat a dvě sady zcela nových litých kol. Na závěr si tak ve stručnosti shrňme jízdní výkony vozů Elise modelového roku 2011: Lotus Elise, 0-100 km/h 6,7 s, nejvyšší rychlost 200 km/h. Lotus Elise R, 0-100 km/h 5,4 s, nejvyšší rychlost 222 km/h. Lotus Elise SC, 0-100 km/h 4,6 s, nejvyšší rychlost 233 km/h.

Nezbývá než připomenout, že Lotus Elise již plných 14 let na evropských trzích plní úlohu lehkého dvoumístného vozu s motorem uloženým před zadní nápravou, jenž má i s přihlédnutím k výše popsaným modifikacím potenciál nabízet v současné době znamenitý kompromis mezi pořizovacími náklady, emisemi a jízdními zážitky. Prodeje modifikovaných vozů řady Elise budou zahájeny v dubnu letošního roku, cenové relace mají být zveřejněny souběžně s blížící se oficiální premiérou na ženevském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Lotus Elise 2011
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků