Lotus Elise: facelift ve stylu Evory

Lotus představuje první snímky a podrobnosti k modernizovanému modelu Elise. Ten pro rok 2010 převzal rysy větší Evory.

Lotus Elise se dočkal kompletního omlazení pro modelový rok 2011. Kromě modifikací exteriéru se změny dotkly i pohonných jednotek směřujících ke zvýšení jejich efektivity. Pojďme si tak jednotlivé změny představit pěkně popořádku.

Mezi nejvýraznější prvky modelu pro rok 2011 patří změna koncepce předních světlometů, jež se nyní spokojí s jedinými sdruženými jednotkami, do nichž jsou vestavěna denní světla složená z LED. Podle prvních snímků se zdá, že přední mlhovky chybí. Že se rekonstrukce přední části vozu se nesla v duchu služebně mladší série Evora, je znát na první pohled. Patrné je to zejména při pohledu na širokou masku chladiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sdružené zadní svítilny zůstaly co do své koncepce zachovány, nicméně ventilační otvory z vnějších okrajů zadní části nového typu Elise zmizely. Záď navíc nyní disponuje širokým a kompaktním nárazníkem, do jehož spodního okraje byl velmi citilivě včleněn difuzor. Podle výrobce se právě modifikace karosérie nového modelu významnou měrou podílely na snížení odporu vzduchu a ve výsledku i snížení spotřeby paliva potažmo emisí CO2 o plných 13 %. Díky tomu se všechny tři modely řady Elise nyní vměstnají pod hladinu 200 g/km a kombinovaná spotřeba začíná těsně nad hranicí 6,1 l/100km. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na omlazeném modelu se nachází nová šestistupňová, manuálně řazená převodovka s těsnějším odstupňováním, tempomat a dvě sady zcela nových litých kol. Na závěr si tak ve stručnosti shrňme jízdní výkony vozů Elise modelového roku 2011: Lotus Elise, 0-100 km/h 6,7 s, nejvyšší rychlost 200 km/h. Lotus Elise R, 0-100 km/h 5,4 s, nejvyšší rychlost 222 km/h. Lotus Elise SC, 0-100 km/h 4,6 s, nejvyšší rychlost 233 km/h.

Nezbývá než připomenout, že Lotus Elise již plných 14 let na evropských trzích plní úlohu lehkého dvoumístného vozu s motorem uloženým před zadní nápravou, jenž má i s přihlédnutím k výše popsaným modifikacím potenciál nabízet v současné době znamenitý kompromis mezi pořizovacími náklady, emisemi a jízdními zážitky. Prodeje modifikovaných vozů řady Elise budou zahájeny v dubnu letošního roku, cenové relace mají být zveřejněny souběžně s blížící se oficiální premiérou na ženevském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Lotus Elise 2011
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků