Lotus Elise 250 Cup je okruhová hračka s hmotností jen 931 kg

Nový model nahrazuje verzi Elise 220 Cup. S hmotností pod tunu nebude mít kompresorem přeplňovaný čtyřválec 1,8 l těžkou práci.

O malosériové britské značce Lotus jsme dlouho neslyšeli. Naposled v souvislosti s přípravami okruhového sportovního SUV. Nyní automobilka představuje odlehčený okruhový model Lotus Elise 250 Cup, který ještě dále snižuje hmotnost už tak lehkého modelu Elise.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I přes okruhové zaměření má Lotus Elise 250 Cup značky a aspoň základní komfortní prvky včetně akustické izolace interiéru. Motor 1,8 l s kompresorem posílil na 246 koní

Model nahrazuje Elise 220 Cup, zhubl dalších 21 kg a přidal 26 koní výkonu. Nový akumulátor ušetřil až 10 kg, karbonové sedačky 6 kg a kola z lehké slitiny dalších 1,5 kg hmotnosti. Elise 250 Cup váží jen 931 kg.

Sportovní auta | Premiéry | Lotus

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Připlatit si můžete za karbonový aerodynamický paket, který sníží hmotnost o dalších 10 kg. S takto nízkou hmotností nebude mít posílený kompresorem přeplňovaný čtyřválec 1,8 l těžkou práci. Motor má výkon 181 kW (246 k) v 7200 ot./min. a točivý moment 250 Nm v rozmezí 3500 až 5500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kola jsou lehčí a vpředu jsou širší pneumatiky. Karbonový aerodynamický paket sníží hmotnost o dalších 10 kg a v rychlosti 160 km/h generuje přítlak 66 kg

Z 0 na 96 km/h zrychlí tento Lotus za 3,9 sekundy. S trakcí vedle zadních pneumatik 225/45 ZR17 a samosvoru pomáhá i nastavitelný systém kontroly trakce. Přední pneumatiky 195/50 ZR16 slibují ostřejší odezvu a s rychlostí v zatáčkách pomůže vedle nově nastaveného podvozku i aerodynamika. V rychlosti 160 km/h generuje Lotus Elise 250 Cup přítlak 66 kg, v maximální rychlosti 248 km/h pak 155 kg.

Lotus ale myslí i na komfort. Za příplatek dostanete hardtop, věci jako Bluetooth či přípojka na iPod jsou ve standardu. V základu dokonce dostanete i odhlučnění interiéru, koberečky a Alcantarou čalouněná sedadla. Cenu Lotus zveřejní později, prodej začne v dubnu 2016.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků