Lotus Eco Elise: vlastní cesta k ekologii

Na módní „zelenou vlnu“ se pokouší svézt i tradiční Britský výrobce lehkých sportovních vozidel. Svému modelu Elise vdechl nemalou dávku „ekologičnosti“ a celé své dílo nakonec představí na Londýnském autosalonu již za pár dní.

Určitě mnozí lidé zastávají názor, že Lotusy byly vždy v něčem výjimečné a i tento ekologický vůz si razí vlastní cestu pod heslem „když ekologičnost, tak opravdu ve všech směrech“. Při výrobě byly z velké části použité přírodní materiály, přičemž na výrobu karoserie byla využita konopná vlákna a lehké kompozitní materiály. Díky tomu e patřičně podařilo snížit celkovou hmotnost vozu, a tak je Eco Elise oproti svému soukmenovci lehčí celkem o 32 kg, což se projevilo ve zlepšené dynamice vozu a nižší spotřebě. Uvnitř pak nenajdete taky žádnou luxusní kůži, nebo alcantaru, čalounění je totiž zhotoveno z textilních materiálů, vlny a koberečky z agáve.

Pod kapotou se nezměnilo vůbec nic a ekologický Lotus pohání starý dobrý 1,8 litrový čtyřválec. „Zelený“ Lotus Elise je však díky ztraceným kilogramům o málo rychlejší a dynamičtější. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Lotus Eco Elise: interiér jak pro Robinsona...
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků