Lotus Eco Elise: vlastní cesta k ekologii

Na módní „zelenou vlnu“ se pokouší svézt i tradiční Britský výrobce lehkých sportovních vozidel. Svému modelu Elise vdechl nemalou dávku „ekologičnosti“ a celé své dílo nakonec představí na Londýnském autosalonu již za pár dní.

Určitě mnozí lidé zastávají názor, že Lotusy byly vždy v něčem výjimečné a i tento ekologický vůz si razí vlastní cestu pod heslem „když ekologičnost, tak opravdu ve všech směrech“. Při výrobě byly z velké části použité přírodní materiály, přičemž na výrobu karoserie byla využita konopná vlákna a lehké kompozitní materiály. Díky tomu e patřičně podařilo snížit celkovou hmotnost vozu, a tak je Eco Elise oproti svému soukmenovci lehčí celkem o 32 kg, což se projevilo ve zlepšené dynamice vozu a nižší spotřebě. Uvnitř pak nenajdete taky žádnou luxusní kůži, nebo alcantaru, čalounění je totiž zhotoveno z textilních materiálů, vlny a koberečky z agáve.

Pod kapotou se nezměnilo vůbec nic a ekologický Lotus pohání starý dobrý 1,8 litrový čtyřválec. „Zelený“ Lotus Elise je však díky ztraceným kilogramům o málo rychlejší a dynamičtější. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Lotus Eco Elise: interiér jak pro Robinsona...
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek