Lotus Clark Type 25 Elise SC: speciální motokára

Lotus se rozhodnul oslavit úspěchy minulosti speciálním modelem, který dostal jméno po slavném Jimu Clarkovi. Ten získal dva tituly mistra světa F1, a to v roce 1963 a 1965 a celkově pak v barvách týmu 25 vítězství.

Podobné statistiky ale někdy přináší řadu nevýhod, protože v tomto případě se Lotus rozhodl vyrobit pouze 25 exemplářů. Uvedení na trh bude přesně 40 let poté, co v roce 1968 Jim Clark zahynul při závodech na německém Hockenheimu.

Design vozu byl inspirován monopostem z roku 1963 a bude vyveden výhradně v zelenožlutém barvě karoserie. Sériově bude vůz vybaven odnímatelným střešním dílem, černými sportovními sedadly, volantem potaženým černou kůží a dřevěnou hlavicí řadící páky.

O pohon vozu se stará známý agregát o objemu 1,8 litru, který je dopován kompresorem. Na zadní kola tak putuje solidních 217 koní výkonu a když vezmeme do úvahy hmotnost jen 903 kg, stojí před námi hodně rychlý vůz. Sprint na stovku zvládne již za 4,3 sekundy a dosáhne maximální rychlost 238 km/h.

Za model Clark Type 25 Elise SC si Lotus účtuje 72 tisíc Eur.

Klepněte pro větší obrázek
Lotus Clark Type 25 Elise SC

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků