Lotus Clark Type 25 Elise SC: speciální motokára

Lotus se rozhodnul oslavit úspěchy minulosti speciálním modelem, který dostal jméno po slavném Jimu Clarkovi. Ten získal dva tituly mistra světa F1, a to v roce 1963 a 1965 a celkově pak v barvách týmu 25 vítězství.

Podobné statistiky ale někdy přináší řadu nevýhod, protože v tomto případě se Lotus rozhodl vyrobit pouze 25 exemplářů. Uvedení na trh bude přesně 40 let poté, co v roce 1968 Jim Clark zahynul při závodech na německém Hockenheimu.

Design vozu byl inspirován monopostem z roku 1963 a bude vyveden výhradně v zelenožlutém barvě karoserie. Sériově bude vůz vybaven odnímatelným střešním dílem, černými sportovními sedadly, volantem potaženým černou kůží a dřevěnou hlavicí řadící páky.

O pohon vozu se stará známý agregát o objemu 1,8 litru, který je dopován kompresorem. Na zadní kola tak putuje solidních 217 koní výkonu a když vezmeme do úvahy hmotnost jen 903 kg, stojí před námi hodně rychlý vůz. Sprint na stovku zvládne již za 4,3 sekundy a dosáhne maximální rychlost 238 km/h.

Za model Clark Type 25 Elise SC si Lotus účtuje 72 tisíc Eur.

Klepněte pro větší obrázek
Lotus Clark Type 25 Elise SC

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků