Lotus chystá něco velkého, představí to v Paříži

Zní vám nadpis tohoto článku poněkud zvláštně? Tak to nejste sami, ale právě výše uvedená věta reflektuje vše, co vám na dané téma můžeme v tuto chvíli s jistotou říci.

Britská automobilka totiž včera při příležitosti nejdelšího dne v roce rozeslala tiskovou zprávu o tom, že přichází úsvit nové éry Lotusu. Přesně za sto dní, tedy 30. září chce na letošním autosalonu v Paříži představit světu něco přelomového a odhalit tak budoucí směřování této ikonické značky. A to je v kostce vše, co jsme z tiskové informace mohli seznat. Tedy krom pohledu na Stonehenge z přiložené fotografie, kterou vás nebudeme zatěžovat.

O tom, co Lotus v Paříži nakonec ukáže, tedy můžeme jen spekulovat. Zveřejněná tisková informace se snaží vyvolat velká očekávání a pokud nepřehání více, než je u takových zpráv obvyklé, musí to být nový model. Nic až tak přelomového se na autosalonu jinak logicky představit nedá.

Jaký vůz by to mohl být je však složitejší otázkou, možností je hned několik. Vyškrtneme-li ty velmi nepravděpodobné, pak může jít o novou generaci bratříčků Elise a Exige, kteří si již na trhu odkroutili své. Otázkou však je, co a těchto vozech zásadně měnit, beztak nemají takřka žádnou konkurenci a pro to, co dělají nejlépe, nepotřebují bohatší multimediální výbavu, hezčí palubní desku nebo svěžejší vzhled. Lepší technika by byla jiná věc, ale nejsme si jisti, zda Lotus na tomto poli za uplynulá léta jakkoli výrazně pokročil.

Jako pravděpodobnější se tak jeví druhá zajímavá možnost - Lotus do Francie přiveze nový Esprit. O následovníkovi slavného sporťáku minulých dekád se totiž hovoří již delší čas. I u nás jsme psali, že automobilka s ním počítá, ukázali jsme vám i nějaký ten špionážní snímek a publikoval informaci o tom, že na trh vstoupí v roce 2011 s motorem od BMW pod kapotou. Nyní hovoříme o podzimu 2010 jako době představení, nezapadá to pěkně do sebe?

Další věcí je, že nový či jakkoli vylepšený Elise či Exige těžko budou reprezentovat příchod nějaké nové éry. Naopak návrat k jednomu z nejslavnějších jmen historie firmy, to už lze považovat za jakýsi milník.

Ale kdo ví, třeba jsme úplně vedle a začátkem nové éry bude první Lotus s turbodieselem a emisemi CO2 pod 100 g/km. I to by nesporně byla nová éra... Uvidíme, více informací o chystané novince můžeme očekávat snad již v průběhu léta.

Klepněte pro větší obrázek 
Předběžné ztvárnění nového Espritu z roku 2007
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků