Lotus bude v Paříži chybět, beznadějné to s ním ale není

Britský malosériový výrobce sportovních vozů zrušil svoji účast na letošním autosalonu v Paříži. Čeká jej zřejmě ideový obrat.

Na pařížském autosalonu v roce 2009 představil tehdejší šéf Lotusu Dany Bahar odvážný plán postavit na silnice do roku 2015 plných šest nových modelů. Výstavka Lotusu v Paříži o rok později byla vskutku opulentní, ovšem již tehdy to vypadalo, že si Lotus ukousl příliš velké sousto. Nyní již Bahar u kormidla nestojí a křižník Lotus nabírá nový kurz.

Sportovní auta | Sport | Lotus

Lotus Exige R-GT: první ostrý test

Zřejmě nejplodnějším byl pro Lotus rok 2010, kdy automobilka představila projekty lehkých strojů Lotus Elan a Lotus Elise, většího Lotusu Esprit, ale také luxusního sedanu Lotus Eterne. Nyní to vypadá, že do výroby se nakonec v dohledné době podívá pouze Lotus Esprit, zatímco práce na ostatních řadách byly zřejmě uloženy k ledu.

Lotus

Lotus Esprit 2013: legenda se vrací

Mateřská společnost DRB-Hicom v současnosti provádí audit celého hospodaření Lotusu i jeho budoucích plánů. Ačkoli se s Lotusy letos v Paříži nesetkáme, nemusí to nutně znamenat nic fatálního. Soudě podle ohromné výstavy, kterou Lotus připravil pro návštěvníky letošního Festivalu rychlosti v Goodwoodu, bude zřejmě značka Lotus směřovat spíše k menšímu počtu lehkých sportovních modelů ve stylu půlstoletí slavícího modelu Lotus Elan.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků