Lorinser Easyhybrid: dodatečně montovaný hybridní pohon realitou

Německá ladičská společnost hodlá na trhu nabídnout dosud nevídanou položku: hybridní pohonnou soustavu Easybrid určenou pro dodatečnou montáž do vozu. Zatím bude nabízena pro sériové vozy Smart ForTwo, firma se ale chystá svou nabídku dále rozšířit.

Lorinser tak představil prototyp Smartu opatřeného elektromotorem o výkonu 41 koní (30 kW), jenž je schopen vést tento vůz na čistě elektrický pohon až 30 km, poté je třeba opět spustit spalovací motor. Systém je připraven k montáži na vozy Smart ForTwo s bubnovými brzdami vzadu. Ve zkušebním stroji Smart byl Easybrid instalován vzadu u pohonné jednotky, ale Lorinser se dal slyšet, že je snadné osadit jím také jiné sériové modely včetně Volkswagenu Polo, Renaultu Twingo nebo Fiatu 500, přičemž podmínka zůstává stejná: bubnové brzdy vzadu.

Nejsme si jisti, v čem spočívá konstrukční problém při osazení vozu kotoučovými brzdami na zadních kolech, ale takto zatím věc prezentuje sám úpravce. Na každý pád se vůz s předním pohonem stane po instalaci Easybridu čtyřkolkou, v případě brzdění se elektromotor mění v generátor elektrické energie a zpětně dobíjí akumulátory.

A cena? 5 000 eur. Není to málo, ale také to nemusí být moc, záleží na zvoleném typu vozu. Lorinser to s Easybridem myslí vážně a již na tuto soustavu přijímá objednávky. Toť vše, více toho zatím o pospané soustavě nevíme.

Lorinser Easyhybrid ve Smartu ForTwo 01.jpg Lorinser Easyhybrid ve Smartu ForTwo 02.jpg Lorinser Easyhybrid ve Smartu ForTwo 03.jpg
Lorinser Easyhybrid ve Smartu ForTwo 04.jpg
Lorinser Easyhybrid ve Smartu ForTwo

Smart

Smart je německý výrobce malých automobilů. Myšlenka na tak malý vůz vznikla koncem osmdesátých let v hlavě šéfa Swatch, který se v roce 1994 spojil se značkou Mercedes-Benz a o čtyři roky později bylo na světě první auto.

Smart fortwo • Smart fortwo kabrio •​ Smart forfour

Doporučujeme

Články odjinud