Lorinser Easyhybrid: dodatečně montovaný hybridní pohon realitou

Německá ladičská společnost hodlá na trhu nabídnout dosud nevídanou položku: hybridní pohonnou soustavu Easybrid určenou pro dodatečnou montáž do vozu. Zatím bude nabízena pro sériové vozy Smart ForTwo, firma se ale chystá svou nabídku dále rozšířit.

Lorinser tak představil prototyp Smartu opatřeného elektromotorem o výkonu 41 koní (30 kW), jenž je schopen vést tento vůz na čistě elektrický pohon až 30 km, poté je třeba opět spustit spalovací motor. Systém je připraven k montáži na vozy Smart ForTwo s bubnovými brzdami vzadu. Ve zkušebním stroji Smart byl Easybrid instalován vzadu u pohonné jednotky, ale Lorinser se dal slyšet, že je snadné osadit jím také jiné sériové modely včetně Volkswagenu Polo, Renaultu Twingo nebo Fiatu 500, přičemž podmínka zůstává stejná: bubnové brzdy vzadu.

Nejsme si jisti, v čem spočívá konstrukční problém při osazení vozu kotoučovými brzdami na zadních kolech, ale takto zatím věc prezentuje sám úpravce. Na každý pád se vůz s předním pohonem stane po instalaci Easybridu čtyřkolkou, v případě brzdění se elektromotor mění v generátor elektrické energie a zpětně dobíjí akumulátory.

A cena? 5 000 eur. Není to málo, ale také to nemusí být moc, záleží na zvoleném typu vozu. Lorinser to s Easybridem myslí vážně a již na tuto soustavu přijímá objednávky. Toť vše, více toho zatím o pospané soustavě nevíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lorinser Easyhybrid ve Smartu ForTwo
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků