Lorinser Easyhybrid: dodatečně montovaný hybridní pohon realitou

Německá ladičská společnost hodlá na trhu nabídnout dosud nevídanou položku: hybridní pohonnou soustavu Easybrid určenou pro dodatečnou montáž do vozu. Zatím bude nabízena pro sériové vozy Smart ForTwo, firma se ale chystá svou nabídku dále rozšířit.

Lorinser tak představil prototyp Smartu opatřeného elektromotorem o výkonu 41 koní (30 kW), jenž je schopen vést tento vůz na čistě elektrický pohon až 30 km, poté je třeba opět spustit spalovací motor. Systém je připraven k montáži na vozy Smart ForTwo s bubnovými brzdami vzadu. Ve zkušebním stroji Smart byl Easybrid instalován vzadu u pohonné jednotky, ale Lorinser se dal slyšet, že je snadné osadit jím také jiné sériové modely včetně Volkswagenu Polo, Renaultu Twingo nebo Fiatu 500, přičemž podmínka zůstává stejná: bubnové brzdy vzadu.

Nejsme si jisti, v čem spočívá konstrukční problém při osazení vozu kotoučovými brzdami na zadních kolech, ale takto zatím věc prezentuje sám úpravce. Na každý pád se vůz s předním pohonem stane po instalaci Easybridu čtyřkolkou, v případě brzdění se elektromotor mění v generátor elektrické energie a zpětně dobíjí akumulátory.

A cena? 5 000 eur. Není to málo, ale také to nemusí být moc, záleží na zvoleném typu vozu. Lorinser to s Easybridem myslí vážně a již na tuto soustavu přijímá objednávky. Toť vše, více toho zatím o pospané soustavě nevíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lorinser Easyhybrid ve Smartu ForTwo
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků