Londýnské taxi: výroba se pod taktovkou Geely znovu rozběhla

Po půlroční odstávce se opět rozjely linky továrny London Taxi Company v britském Coventry.

Legendární londýnské taxíky se mohou opět stát koloritem ulic britské metropole, a to i přesto, že jejich nástupci byly zvoleny speciály Nissan NV200. Výroba modernizovaných vozů se v Coventry pod vedením nového majitele v podobě čínské automobilky Geely nyní znovu rozběhla. V továrně vzniklo 65 nových pracovních míst a týdně z jejích bran vyjede 50 vozů, jež jejich tvůrci označují za „nejlepší taxi všech dob“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Britská tradice pokračuje, ovšem již pod čínským vedením...

Po dlouhém období nejistoty je to dobrá zpráva nejen pro místní patrioty, ale hlavně pro stávající a budoucí zaměstnance. Koncern Geely Group hodlá do firmy London Taxi Company, kterou k prvnímu dni letošního roku převzal z náruče holdingu Manganese Bronze, v následujících pěti letech investovat na 150 mil. liber, jež poputují vesměs do nových modelů a výzkumů zaměřených zvláště na podmínky londýnské taxislužby.

Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Nissan Note 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 70 530 km
Cena: 75 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 152 135 km
Cena: 145 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků