Litrový tříválec Ford opět nejlepší. Porazil osmiválec Ferrari

Anketa International Engine of the Year 2014 zná své výsledky. Za nejlepší motor byl už potřetí v řadě označen přeplňovaný litrový tříválec Ecoboost z dílny automobilky Ford. Zcela jednoznačně porazil druhý osmiválec Ferrari a třetí čtyřválec 1.4 TSI.

Zajímavosti | Technika | Fascinace | Palivo | Byznys | Názory

Ford 1,0 EcoBoost zvolen Motorem roku 2012

Tříválec Ecoboost získal v hlavní kategorii 351 bodů, druhý v pořadí (Ferrari 4,5 l V8) dostal 281 bodů. Třetí 1.4 TSI obdržel 254 bodů. Na konečném čtvrtém místě se umístil dvoulitr Mercedes-AMG, kterému utekla třetí příčka o dva body. Pátá příčka patří elektrickému pohonu Tesla Model S (225 bodů) a do první desítky se ještě vešel šestiválec BMW (223 bodů), přeplňovaná šestnáctistovka BMW / PSA (181 bodů), osmiválec McLaren 3,8 l (154 bodů) a přeplňovaný pětiválec 2,5 l Audi (79 bodů).

Testy | Sportovní auta | BMW

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

Anketa obsahuje také dílčí kategorie. V segmentu do jednoho litru objemu zvítězil logicky Ford se svým Ecoboostem. Poměrně zajímavé je druhé místo, které porota obsadila dvouválcem BMW o objemu 647 ccm. Tento motor vyrábí v BMW i3 elektrickou energii.

Nejlepším motorem o objemu do 1,4 litru je koncernové TSI, objem do 1,8 litru ovládla přeplňovaná jednotka BMW / PSA 1,6 l. Mezi dvoulitry zvítězil čtyřválec Mercedes (A45 AMG, CLA 45 AMG, GLA 45 AMG), velikost do 2,5 l patří pětiválci Audi (RS Q3), mezi třílitry vyhrál řadový šestiválec BMW (135i, 335i..), segment čtyřlitrových motorů patří osmiválci McLaren 3,8 l a konečně objem nad čtyři litry vyhrál osmiválec Ferrari (458 Italia).

Testy | Kupé | Peugeot

Test Peugeot RCZ R: Zběsilost v srdci

Titul Green Engine získal elektrický systém Tesla, na druhém místě skončil benzinový generátor elektrické energie pro BMW i3 a na třetím pak elektrický pohon BMW i3. Nejlepším novým motorem je dvoulitr Mercedes-AMG, titul Performance Engine náleží osmiválci Ferrari.

Elektromobily | Fascinace | Tesla | První svezení | Elon Musk

Tesla Model S: Jak se jezdí na elektrony?

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků