Litr Naturalu 95 stojí v Praze 38 korun, v Kuvajtu 5 korun

Průměrné ceny nejprodávanějšího benzinu Natural 95 za uplynulý týden u tuzemských čerpacích stanic vyskočily o 58 haléřů. Litr stál ve středu v průměru 37,40 koruny. Podobně podle údajů společnosti CCS zdražila od minulé středy i nafta, a to o 52 haléřů na 36,62 koruny za litr.

„Růst cen pohonných hmot je způsoben dramaticky rostoucí cenou ropy v posledních týdnech,“ sdělil analytik společnosti Akcenta Miroslav Novák.

Obavy z výpadků v zásobování vyvolává situace na Blízkém východě, ceny reagovaly i na zprávu o výrazném poklesu zásob na americkém trhu a ropa Brent vzrostla nad 116 dolarů, maximum za víc než tři měsíce.

V rámci Česka jsou nejdražší pohonné hmoty v hlavním městě. Ve středu tu ceny benzinu překročily dokonce hranici 38 korun. Hlavní město bylo také nejdražším místem pro tankování nafty, litr stál v metropoli průměrných 37,40 koruny. Nejlevnější pohonné hmoty byly uprostřed týdne naopak v Ústeckém kraji. Za litr benzinu tam motoristé zaplatili 36,82 koruny, stejné množství nafty stálo na severu Čech 35,96 koruny.

Nejlevnější benzin je v Evropě podle portálu www.fuel-prices-europe.info aktuálně v Bělorusku. Za litr tam řidiči zaplatí kolem 70 centů, tedy asi 17 korun. Jen o málo více stojí Natural 95 v Rusku. Ze sousedních zemí je nejlevnější benzin v Polsku, kde za litr motoristé platí 1,4 eura (kolem 35 korun).

Nejnižší ceny benzinu jsou ale podle portálu v Kuvajtu. Litr v této zemi v současnosti stojí 20 centů, což je zhruba pět korun.

Zdroj: E15.cz
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 33 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků