Tím, že snad za deset let, jste měli začít. Ušetřili byste dost lidem čtení a reklama by se zobrazila tak jako tak.
A hele, tady tvrdí že dvakrát, na Hovínkách už jsou rovnou na jistotě desetinásobku:http://www.novinky.cz/auto/385081-nove-akumulat... ... Uvidíme za těch deset let.... :-D
Však to jsou taky jen třeskyplesky. Kapacita každé baterie je v podstatě neomezená, záleží jen jak velká se vyrobí nebo z kolika článků se poskládá. Rozhodujícím technickým parametrem je přece měrná kapacita, tedy kapacita vztažená k objemu nebo ke hmotnosti. A z textu článku (pětinová hmotnost a zároveň dvojnásobná kapacita proti aktuálnímu typu) by mi vycházelo, že ta hmotnostní bude desetkrát vyšší a objemová dvakrát vyšší než současný li-on. Ale možná novináři sami moc neví co vlastně píšou.
Za 10 let také může být válka. Nebo dříveB-]
Problematiku baterii sledujem a kazdy druhy tyzden vyjde clanok o novej technologii, ktora rapidne znizi ich cenu atd. Vacsinou su to firmy, ktore zhanaju peniaze na dalsi vyvoj, preto hovoria ze o 5 rokov nieco budu mat. Univerzity v UK a US asi problem s peniazmi nemaju, ale ked hovoria o 10 rokoch potrebnych na vyvoj baterii, moze to pokojne znamenat aj 50 rokov. Tak ci tak, momentalne Li-ion baterky maju takmer rok co rok vacsiou kapacitu a rok co rok je ich vyroba lacnejsia. Ak sme momentalne pri 145USD za 1kwh (oficialna cena od LG pre GM) , tato cena pojde uz len postupne dole. Ale bolo by pekne, aby niekto zo dna na den znizil cenu na 60USD za 1kwh, to by sa len elektrifikacia vsetkeho osobneho transportu len urychlila.
I elektrochemie je vázaná fyzikálními pravidly a nejde špekulovat do nekonečna. Jsme vázáni konečnými vlastnostmi aktivních materiálů a jejich vzájemným působením, takže:Akumulátory Li-O2 jsou už dlouho považovány za svatý grál, protože zde odpadá váha 1 z elektrod a narůstá nám měrná kapacita. Jenže, on tenhle akumulátor bude těžko ve formě prismatického článku s 2 mi vývody.Pokud se zamyslíme, tak s tím, jak bysme potřebovali odebírat energii, musíme úmerně přivádět vzduch, či spíše čistý kyslík. Tedy, musíme vstupní vzduch čistit nebo mít uložen O2 v tlakové láhvi a pak jej stále udržovat pod tlakem... a teď si to dáme dohromady a už to taková hitparáda není :(
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.