Lithium-kyslíkové baterie zdvojnásobí dojezd a jsou levnější a lehčí

Vědecký tým univerzity v Cambridge pracuje na nové generaci akumulátorů, která má najít uplatnění hlavně v silničních dopravních prostředcích – především v automobilech. Jedná se o lithium-kyslíkový akumulátor. Proti současným lihtium-iontovým má mít několik výhod.

Především by měl v případě sériové produkce stát zhruba pětinu ceny současných akumulátorů, což by zásadním způsobem snížilo náklady a zlepšilo konkurenceschopnost hybridů a elektromobilů. Nový akumulátor má účinnost 93 % (jen 7 % nahromaděné energie nejde využít, nyní je to 20 až 30 %) a vydrží zhruba 2000 nabíjecích cyklů, což je reálná životnost pět až šest let při pravidelném každodenním nabíjení.

Elektromobily | Názory

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Dalším bonusem má být zhruba pětinová hmotnost a zároveň dvojnásobná kapacita proti aktuálnímu typu nejčastěji používaných akumulátorů. Než ale začnete plesat a podepisovat objednávku na elektromobil, zadržte.

Tým vědců z Cambridge je teprve na začátku a řeší spoustu bolestí. Nový typ akumulátoru má například velmi omezené možnosti dodávky energie a problematické je i jeho nabíjení. Tým odhaduje, že při současných technologiích bude trvat zhruba deset let, než se podaří uvést lithium-kyslíkový akumulátor do masové výroby.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků