Lithium-kyslíkové baterie zdvojnásobí dojezd a jsou levnější a lehčí

Vědecký tým univerzity v Cambridge pracuje na nové generaci akumulátorů, která má najít uplatnění hlavně v silničních dopravních prostředcích – především v automobilech. Jedná se o lithium-kyslíkový akumulátor. Proti současným lihtium-iontovým má mít několik výhod.

Především by měl v případě sériové produkce stát zhruba pětinu ceny současných akumulátorů, což by zásadním způsobem snížilo náklady a zlepšilo konkurenceschopnost hybridů a elektromobilů. Nový akumulátor má účinnost 93 % (jen 7 % nahromaděné energie nejde využít, nyní je to 20 až 30 %) a vydrží zhruba 2000 nabíjecích cyklů, což je reálná životnost pět až šest let při pravidelném každodenním nabíjení.

Elektromobily | Názory

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Dalším bonusem má být zhruba pětinová hmotnost a zároveň dvojnásobná kapacita proti aktuálnímu typu nejčastěji používaných akumulátorů. Než ale začnete plesat a podepisovat objednávku na elektromobil, zadržte.

Tým vědců z Cambridge je teprve na začátku a řeší spoustu bolestí. Nový typ akumulátoru má například velmi omezené možnosti dodávky energie a problematické je i jeho nabíjení. Tým odhaduje, že při současných technologiích bude trvat zhruba deset let, než se podaří uvést lithium-kyslíkový akumulátor do masové výroby.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků